Pociągiem przez kontynent

Autor tekstu: , Data publikacji:

8. TGV Paryż-Mediolan/Turyn

Ten niezależny serwis kolejowy zapewnia szybką łączność ze stolicą Francji z dwóch biznesowych stolic Włoch. Dodatkową atrakcją są malownicze widoki, jakie rozciągają się z okien, gdy pociąg TGV pokonuje francuskie Alpy na odcinku do Lyonu.

Podróż z Paryża (Gare de Lyon) do Turynu (Porta Susa) zajmuje 5,5 godziny. Następnie pociąg udaje się do Mediolanu (Porta Garibaldi), gdzie dociera po półtorej godziny. Trasa obsługiwana jest trzy razy dziennie, a składy podzielone są na dwie klasy. W klasie pierwszej można zamówić posiłek z serwisem pokładowym.

loco2.com

9. Frecciarossa

Frecciarossa to odpowiedź firmy Trenitalia na Italo. Jej szybkobieżne pociągi łączą miasta w północnych Włoszech (Turyn, Mediolan) z Salerno na południu kraju, zatrzymując się po drodze w Bolonii, Florencji i Rzymie.

Połączenia są częste i regularne – na trasie z Mediolanu do Rzymu jest ich aż 20 dziennie, a cała podróż zajmuje jedynie trzy godziny (pociąg nie zatrzymuje się na stacjach pośrednich).

Przy takiej prędkości i dostępności połączeń, jest to zdecydowanie lepszy wybór od podróży samolotem. Warto także skorzystać z pociągów Freccarossa zatrzymujących się na stacjach pośrednich – w ten sposób możemy np. dostać się z Florencji do Rzymu w niecałe półtorej godziny. Przewoźnik oferuje aż cztery klasy podróży – Executive (pierwszą) z darmowym serwisem pokładowym, Biznes z darmowymi napojami i posiłkami dostępnymi w wagonie restauracyjnym, oraz Premium i Standard. Posiłki nie są wliczone w cenę biletu.

trenitalia.com; loco2.com

10. Cisalpino

Ten słynny transalpejski pociąg łączy Zurych i Genewę z Mediolanem. Obecnie na trasie tej kursuje tabor konwencjonalny, ale od 2015 roku zastąpią go szybkobieżne pociągi firmy Alstom z systemem wychyłu pudła.

Cisalpino oferuje podróż jedną z najbardziej malowniczych tras kolejowych w Europie. Jest to także stosunkowo niedrogie połączenie między wyżej wymienionymi miastami. Pociągi z Zurychu do Mediolanu (3 godziny 41 minut) pokonują Alpy wjeżdżając do tunelu Gottharda, natomiast składy wyruszające z Genewy przejeżdżają przez tunel Simplon, by po 3 godzinach i 53 minutach dotrzeć do włoskiej stolicy mody.

sbb.ch

pociągi wochy

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Brak możliwości komentowania.