Karoq. Miejski SUV od Škody

Autor tekstu: , Data publikacji:

Škoda Karoq to nowy kompaktowy SUV znanego czeskiego producenta samochodów. Warto mu się bliżej przyjrzeć, bo może mocno namieszać na rynku samochodów w swojej klasie.

Czeska Škoda zaprezentowała nowy model miejskiego, kompaktowego SUV-a ze średniej półki cenowej. Karoq – bo o tym modelu mowa – powinien zaspokoić gusta tych, którzy cenią sobie umiarkowane gabaryty, łatwość poruszania się i parkowania w mieście oraz dynamiczny i oszczędny napęd.

Nowy model Škody mieści się w segmencie kompaktowych aut typu SUV (4382 mm). Bagażnik może zamienić się – przy zastosowaniu systemu Varioflex – w pojemną przestrzeń transportową o pojemności 1810 litrów, co przy tych wymiarach auta należy uznać za świetny wynik. Najlepsze osiągi – zarówno jeśli chodzi o spalanie (5,5 litra w cyklu mieszanym), jak i moment obrotowy (250 Nm) – zapewnia najrozsądniejsza jednostka, którą moglibyśmy polecić w tym aucie, czyli benzynowy silnik 1,5 TSI o mocy 150 KM.

Ciekawostką jest zastosowany w silnikach Škody system, który w przypadku mniejszego obciążenia dezaktywuje część cylindrów. W sumie do wyboru mamy pięć silników: dwa benzynowe i trzy diesle oraz rozbudowaną wersję z automatyczną skrzynią biegów. Możemy też kupić model Karoq wraz z napędem 4×4.

Pięć gwiazdek

Przy decyzji o zakupie nowego Karoqa może pomóc dobry wynik w teście bezpieczeństwa Euro NCAP – 93 procent, co przełożyło się na maksymalną notę pięciu gwiazdek. Według testerów to najważniejsza zasługa dobrej ochrony kręgów szyjnych pasażerów przy uderzeniu z tyłu oraz systemu automatycznego awaryjnego hamowania w ruchu miejskim. Škoda otrzymała także najwyższą notę za ochronę pieszych, znajdujących się w momencie kolizji na trasie auta.

– Karoq jest wyposażony w systemy podnoszące poziom bezpieczeństwa, które do tej pory można było spotkać jedynie w samochodach klasy premium – mówi Christian Strube, członek Zarządu Škody ds. rozwoju technicznego.

Już od wersji Ambition nowy model Škody jest wyposażony w siedem poduszek powietrznych: przednie kierowcy i pasażera, kolanowe, boczne oraz chroniące głowę. W razie ewentualnej kolizji specjalny system napina pasy bezpieczeństwa i zamyka wszystkie okna, łącznie z panoramicznym oknem dachowym.

Od ambicji do stylu

Nowy model oferuje dość bogate wyposażenie już w otwierającej cennik wersji Ambition. To dwustrefowy Climatronic, aluminiowe felgi, czujnik deszczu i zmierzchu, tempomat, system rozrywki pokładowej z Bluetoothem oraz czujniki parkowania z tyłu.

Możemy podwyższyć podstawową wersję pakietem Comfort – znajdą się w nim m.in. system Infotainment z dotykowym wyświetlaczem oraz system Front Assist z awaryjnym hamowaniem. Przy zakupie modelu Karoq bonusem Škody jest pakiet bezpłatnych przeglądów.

Wersja Karoq Style oferuje już znacznie więcej. To m.in. aluminiowe relingi dachowe, aktywny tempomat Adaptive Cruise Control i podgrzewane przednie fotele. Karoq w wersji Style wyposażony jest w światła typu Full LED, wzbogacone o ASF – funkcję, która dostosowuje oświetlenie do warunków pogodowych.

Dodatkowe pakiety

Podobnie jak w wersji Ambition możemy wzbogacić auto o pakiet Comfort – w przypadku Style będzie to np. system nawigacji satelitarnej Amundsen, kamera cofania i funkcja bezdotykowego otwierania bagażnika.

Nowością jest możliwość wyposażenia auta w cyfrowy zestaw wskaźników, który oferuje kilka trybów. Widok klasyczny to tradycyjny prędkościomierz i obrotomierz. Na cyfrowym wyświetlaczu można pokazywać mapę nawigacji lub ustawienia multimediów w aucie. Widok cyfrowy z profilem informacyjnym pozwala na indywidualne ustawienie wyglądu i potrzebnych do podróży danych. Cena bazowa nowego modelu w bogatej wersji Ambition wraz z automatyczną klimatyzacją to 87 900 złotych z benzynowym silnikiem TSI o mocy 115 KM. W niemal każdej wersji możemy dokupić atrakcyjne dodatkowe wyposażenie.

Nowy model Škody oferuje bogate wyposażenie już w swojej bazowej wersji Ambition.