Nowe skrzydła Boeinga 737 Max

Autor tekstu: , Data publikacji:

To nie fotomontaż. Tak będą wyglądać nowe końcówki skrzydeł w Boeingu 737 MAX. Futurystyczny wygląd ma zmniejszyć zużycie paliwa.

Tzw. winglety w nowym Boeingu 737 MAX wyglądają dziwacznie, przypominając rozklejające się skrzydło. Nic bardziej mylnego – to najnowszy pomysł koncernu, który ma spowodować, że nowe maszyny będą spalać mniej paliwa podczas lotu. Ile? Według konstruktorów Boeinga 1,5 procenta. Wydaje się mało, ale przy wzrastających kosztach ropy każda oszczędność może być zbawienna dla przewoźników.

Portal CNN.com cytuje Michaela Teala, szefa inżynierów Boeinga, który zachwala nowy pomysł. – To rozwiązanie jest o wiele wydajniejsze niż jakikolwiek stosowany obecnie pojedynczy winglet – mówi Teal. Jego zdaniem opory aerodynamiczne nowego wingletu są bardziej korzystne a waży on mniej niż pojedynczy winglet.

Przedstawicele Boeinga są przekonani, że linie lotnicze, dzięki zastosowaniu floty nowych 737 będą mogły zaoszczędzić na jednym pasażerze – w porównaniu do podobnego gabarytami Airbusa A320 – 18 proc. paliwa. Na razie Boeing otrzymał tysiąc zamówień na nową maszynę. W przyszłym roku, po zakończeniu prac koncepcyjnych i designerskich ma ruszyć seryjna budowa nowego Boeinga.

Nowy winglet Boeina. Fot. boeing.com