Kalkulator leasingu. Pierwszy krok do niskich rat

Autor tekstu: , Data publikacji:

Od kilku lat możemy korzystać z nowoczesnego leasingu z rynkową wartością końcową. Dzięki takim produktom firmy mogą płacić za nowe samochody niskie miesięczne raty - nieraz dwa razy niższe od rat klasycznego leasingu. Jeśli zastanawiasz się nad auto leasingiem, w wyborze pomoże ci kalkulator leasingu – narzędzie, które znajdziesz na stronach internetowych instytucji finansowych, portali porównywarkowych czy marek samochodowych.

Kalkulator, leasing, a w końcu raty

Zróbmy ten pierwszy krok i sprawdźmy raty leasingowe za nową Škodę Octavię. Jak niskie mogą być? Od czego zależy ich wysokość? Sprawdzimy to za pomocą kalkulatora leasingu o nazwie Škoda Leasing Niskich Rat, który jest dostępny między innymi na stronie tej najpopularniejszej w Polsce marki. Jeśli narzędziem, którym posłużysz się podczas poszukiwania finansowania pojazdu będzie tego typu kalkulator, leasing może okazać się bardziej elastyczny, niż myślałeś. Dlaczego? Otóż kalkulatory leasingu pozwalają na wygodne zmiany parametrów leasingu, tak by dopasować finansowanie do swoich potrzeb i możliwości.

Kalkulator leasingowy w praktyce – opcja numer 1

Weźmy najtańszą, ale i tak bardzo dobrze wyposażoną wersję Octavii. W kalkulatorze automatycznie pojawia się cena 66 800 zł brutto. Startujemy z parametrami dla opcji nr 1 leasingu, czyli chcemy płacić jak najmniejsze miesięczne raty.

  • Okres leasingu ustalimy na 48 miesięcy.
  • Limit kilometrów – realistycznie, bo może też być mniejszy lub większy, jak to się zdarza w firmach – na 20 tys. rocznie.
  • Wkład własny to 30 proc. ceny samochodu.
  • Nasza rata to… 359 zł netto.

Za samochód klasy Škody Octavii to naprawdę wyjątkowo mało.

Scenariusz numer dwa – i znów kalkulator leasingu

Scenariusz drugi to zerowy wkład własny. Po prostu nie chcemy wydawać na starcie żadnych pieniędzy z wyjątkiem niezbędnych nakładów. Może to wynikać z potrzeb podatkowych naszej małej firmy, zasobności jej budżetu i konta lub naszej decyzji jako właścicieli przedsiębiorstwa.

  • Okres leasingu ustawiamy ponownie na 48 miesięcy,
  • roczny limit kilometrów również na 20 tys.,
  • ale wkład własny przesuwamy suwakiem na 0 proc. ceny samochodu.
  • Jaka rata wychodzi? Nieco wyższa, bo 730 zł netto, ale wciąż stosunkowo niska, jak za taki samochód.

Skąd te niskie raty?

W leasingu z rynkową wartością końcową w ratach nie płacimy za cały samochód, ale spłacamy tylko część jego ceny, odpowiadającą spodziewanej utracie wartości auta w okresie umowy. Na koniec umowy możemy podjąć decyzję, czy oddać samochód i – na przykład – zmienić go na nowy, również w leasingu z niskimi miesięcznymi ratami, czy spłacić naszą Octavię i używać jej przez kolejne lata lub próbować ją sprzedać na rynku wtórnym. Proste, jasne i bez drobnego druku.