LOT gospodarzem spotkania szefów Star Alliance

Autor tekstu: , Data publikacji:

Przyjęcie katalogu usprawnień dla klientów linii lotniczych wchodzących w skład sojuszu Star Alliance oraz przyjęcie w poczet jego członków brazylijskiej linii lotniczej Avianca Brasil były głównym tematem spotkania szefów sojuszu, który odbył się w Warszawie, a którego gospodarzem był nasz narodowy przewoźnik.

LOT przedstawił zarys swojej nowej strategii – Nowy LOT w Nowej Europie – w ramach której planuje podwoić swój udział w rynku w okresie kolejnych pięciu lat. Oprócz trzech nowych połączeń z krajami azjatyckimi – loty do Tokio, Seulu i Bangkoku – firma planuje otwarcie ponad tuzina nowych połączeń europejskich.

Podczas rozmów prezesi linii lotniczych po raz kolejny położyli nacisk na cele wyznaczone przez ojców założycieli sojuszu Star Alliance ponad 18 lat temu, ustalając, że organizacja musi rozwijać się w oparciu o swoje kluczowe atuty – globalną sieć połączeń, wysoki standard obsługi klienta oraz zastosowanie najnowocześniejszych technologii – które napędzać będą strategie biznesowe jej członków.

Celem Star Alliance w momencie jej powstania w maju 1997 roku było zyskanie pozycji wiodącego globalnego sojuszu linii lotniczych, oferującego usługi dla prestiżowych klientów międzynarodowych, a także wywieranie korzystnego wpływu na długofalową rentowność należących do niego linii lotniczych w zakresie przekraczającym ich indywidualne możliwości.

– Jako dojrzały Sojusz posiadający kompleksową sieć połączeń i mogący poszczycić się dobrymi, bliskimi stosunkami pomiędzy naszymi członkami, znajdujemy się w bardzo korzystnym położeniu, pozwalającym nam nieustannie wprowadzać, na różne sposoby, kolejne ulepszenia, które przyczyniają się do podniesienia poziomu zadowolenia pasażerów korzystających z naszych usług – mówił prezes zarządu Star Alliance, Mark Schwab.

Star Alliance podjął decyzję, że 22 lipca do sojuszu dołączy brazylijska linia lotnicza Avianca Brasil, dzięki czemu sojusz Star Alliance znowu będzie w stanie przedstawić swoim klientom ofertę połączeń krajowych na największym i najważniejszym rynku w całej Ameryce Łacińskiej.

Sporo mówiono też o zmianach mogących podnieść poziom zadowolenia klientów. Przykładem jest wielokrotnie nagradzana siedziba Star Alliance na terenie Terminala 2 lotniska Heathrow w Londynie, otwartego w zeszłym roku. Terminal 2, nazywany Terminalem Królowej, został oficjalnie otwarty dla pasażerów w dniu 23 czerwca 2014 roku przez Jej Wysokość Królową Elżbietę II; Terminal 2 wykorzystuje najnowsze technologie i procedury, pozwalające liniom lotniczym współpracować ze sobą na terenie hali odpraw, dzięki czemu świadczone tam usługi są realizowane efektywnie i w sposób w znacznym stopniu zautomatyzowany.

Kolejną usługą aktualnie wprowadzaną w ramach całej sieci jest usługa Gold Track Security – specjalna, priorytetowa procedura kontrolna dla pasażerów posiadających bilety First Class i Business Class, a także dla posiadaczy Złotej Karty Star Alliance. Rozwiązanie dostępne jest aktualnie w ponad 25 kluczowych portach lotniczych; jego zasięg jest stopniowo rozszerzany, co pozwoli wprowadzić tą usługę w większości węzłów Star Alliance do końca roku.

Szefowie linii omówili także pomyślne wdrożenie szeregu nowych systemów informatycznych. Przykładowe rozwiązania obejmują choćby odprawę do miejsca docelowego, dzięki czemu pasażer otrzymuje kartę pokładową na całą podróż w pierwszym punkcie odprawy. W zeszłym roku z kolei wprowadzono dwa systemy związane z programami lojalnościowymi.

Pierwszy z nich umożliwia szybszą i doskonalszą wymianę danych o regularnie korzystających z połączeń lotniczych pasażerach, dzięki czemu możliwe stanie się praktyczne wyeliminowanie konieczności „ręcznego” odbioru mil. Drugi system z kolei pozwala na przyspieszenie procesu przekazywania informacji o zmianach dotyczących statusu klientów w ramach wszystkich należących do sojuszu Star Alliance linii lotniczych, przez co pasażerowie mogą korzystać z udogodnień płynących ze statusu posiadacza Złotej Karty jeszcze zanim sama karta zostanie wydana.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Brak możliwości komentowania.