Mobilne biuro: jak wybrać telefon do pracy?

Autor tekstu: , Data publikacji:

Smartfon to nie tylko telefon, to także przenośny komputer, kalendarz, podręczny aparat fotograficzny, nawigacja i wiele, wiele innych. Dla niektórych stanowi on narzędzie rozrywki, dla innych staje się bardzo ważnym wyposażeniem biura. Dzięki niewielkim rozmiarom i różnorodności zastosowań sam w sobie może stać się mobilnym biurem. Jaki model wybrać do pracy? Przyjrzyjmy się bogatej ofercie na rynku.

Parametry

Cechy telefonu, na które należy zwrócić uwagę, to podobnie jak w przypadku komputera: wydajność procesora i pamięć operacyjna. Smartfon charakteryzujący się dużą pamięcią operacyjną pozwoli na sprawne użytkowanie kilku aplikacji naraz, co może mieć duże znaczenie w przypadku urządzeń użytkowanych w celach biznesowych. Nie ma nic bardziej irytującego niż telefon zawieszający się w momencie, gdy chcemy pokazać kontrahentowi oferowany produkt. Z tego też względu warto zastanowić się nad modelem o dużym wyświetlaczu, na którym kilka osób jednocześnie, patrząc pod różnych kątem, będzie wyraźnie widzieć obraz. Oprócz tego istotna jest także pojemność baterii – smartfon z powodzeniem zastąpi komputer w czasie podróży służbowej, pod warunkiem jednak, że nie rozładuje się już na początku wyjazdu.

Komunikacja

Podstawową funkcją smartfonów jest komunikacja; poza rozmowami telefonicznymi i krótkim komunikatami wysyłanymi za pośrednictwem wiadomości SMS, bardzo często w przypadku zastosowania biznesowego przydatna jest wygodna klawiatura. Pisanie maili, raportów czy sprawozdań na ekranie dotykowym wymaga wprawy, dlatego polecane jest zaopatrzenie się w dodatkową klawiaturę QWERTY, podłączaną do telefonu poprzez kabel lub Bluetooth. Ponieważ często za pomocą jednego telefonu załatwiamy zarówno sprawy służbowe, jak i osobiste, smartfony Prestigio zaopatrzone zostały w dwie karty SIM – jedną wykorzystać możemy do spraw firmowych, drugą do prywatnych. Pod względem obsługi Internetu różne modele nie wykazują wielkich rozbieżności: standardem jest wbudowany modem oraz karta Wi-Fi.

Oprogramowanie

Istotnym czynnikiem wpływającym na funkcjonalność telefonu jest system operacyjny oraz dobrze dobrany zestaw aplikacji. Warto zwrócić uwagę, aby na wszystkich firmowych smartfonach zainstalować ten sam system, co pozwoli uniknąć późniejszych rozbieżności. Do wyboru mamy Android, iOS oraz Windows Phone. Każdy z nich ma swoich zwolenników i przeciwników. Producenci poszczególnych systemów oferują bogaty wybór biznesowych aplikacji, opracowanych pod kątem różnych dziedzin działalności. Oprócz oprogramowania specjalistycznego warto pamiętać o podstawowych programach pozwalających na obsługę plików tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji, czy też plików PDF.

Nowoczesne smartfony pozwalają na przeniesienie biura do jednego, małego, podręcznego urządzenia. Dzięki temu kierowanie firmą na odległość staje się nie tylko możliwe, ale także bardzo łatwe! Wybór odpowiedniego dla naszej firmy modelu uzależniony jest od indywidualnych wymagań użytkownika – warto pamiętać jednak o spójności oprogramowania używanego na wszystkich formowych urządzeniach.