Rezerwować przez OTA, czy bezpośrednio?

Autor tekstu: , Data publikacji:

W podróżach biznesowych bardzo ważną rolę odgrywa czas i to w jaki sposób skonstruowana jest oferta danego obiektu. Kiedy wybierasz się w delegacje, zależy Ci zapewne na tym, aby wszystko czego potrzebujesz było skupione w jednym miejscu, stąd niezaprzeczalna popularność portali OTA w takich przypadkach. Ale czy musi tak być?

Jak to wygląda w polskich hotelach?

W Booking Solutions zajmujemy się marketingiem branży hotelarskiej w bardzo wielu aspektach dlatego często zastanawia nas co zrobić aby obiekty czerpały jak najwięcej korzyści z możliwości wokół siebie i mogły na maksa wykorzystać potencjał marketingowy drzemiący obiekcie.

Mamy w Polsce mnóstwo hoteli, które mogłyby wykorzystywać chociażby swoją lokalizację i przyciągnąć Gościa biznesowego, jednak nie zawsze z tego korzystają na swoich stronach internetowych. Popularność portali rezerwacyjnych jest tym większa, że wszystko jest jasne i przejrzyście pokazane, wyfilitrowane i ułożone tak, aby Gość mógł jasno określić swoje potrzeby i od razu zarezerwować nocleg dla siebie.

Pisałem to chociażby w artykule https://bookingsolutions.pl/blog/hotel-trivago-jak-korzystac/, w którym pokazuje, jak korzystać z Trivago i krok po kroku znaleźć wszystko to, czego potrzebujesz w momencie danej rezerwacji. Podczas czytania, wyłania się obraz łatwej, prostej i szybkiej rezerwacji. Skoro jednak portale rezerwacyjne są tak popularne, to czy nie warto przekierować chociaż części tego ruchu i potencjału na stronę bezpośrednią danego obiektu.

I tutaj mały przytyk w stronę obiektów hotelarskich, mających często nieprzejrzysty proces rezerwacyjny, brak pakietów pobytowych (w tym pakietu biznes!), bądź też w żaden sposób nie zachęcają ceną do tego aby wybrać właśnie tę formę rezerwacji. Abstrakcją jest chociażby odsyłanie na portale rezerwacyjne z własnej strony internetowej, bądź podczas rozmowy telefonicznej.

Warto spróbować kontaktu bezpośredniego!

Wybierając się w podróż służbową warto spróbować rezerwacji bezpośrednio w hotelu, skontaktować się z recepcją (przez www, czy też telefonicznie) i zobaczyć co dany obiekt ma do powiedzenia i zaoferowania Gościom biznesowym. Okazać się może, że recepcja jest przygotowana na przyjęcie Gościa biznesowego, przygotowane ma również niższe ceny aniżeli w portalach rezerwacyjnych, mało tego – ma gotowe pakiety biznesowe, dzięki czemu nie tylko zaoszczędzisz, ale również łatwo prosto i przyjemnie zarezerwujesz nocleg dla siebie.

Dla hoteli rezerwacja bezpośrednia, to wyższy zysk (nie muszą wówczas odprowadzać prowizji do portali rezerwacyjnych), więc bezsprzecznie powinny być przygotowane na taką formę rezerwacji i zachęcić Gościa w jakiś sposób do tego, aby właśnie wybrał opcje bezpośrednią zamiast pośrednika.

Co jeśli prowadzę hotel?

Weź pod uwagę wszystkie możliwości pozyskania Gościa hotelowego, i przygotuj oferty w taki sposób, aby dotrzeć do typu Gościa, który jest dla Ciebie najbardziej istotny. Wtedy warto zwrócić się ku różnym kanałom sprzedaży, świetnym rozwiązaniem będzie https://bookingsolutions.pl/uslugi/marketing-360/, pełen marketing pozwoli Ci stworzyć taką siatkę sprzedaży, aby docierać dokładnie do tych Gości, których określisz jako swoją grupę docelową, jeśli natomiast takowej nie posiadasz, pomożemy Ci to zrobić i poprowadzić cały marketing.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji