W rozwoju rynku e-commerce liczy się szybkość i jakość obsługi

, Data publikacji:

W Polsce jest 25,8 mln internautów – wynika z badań Millward Brown. Blisko połowa użytkowników sieci kupuje w sklepach internetowych. W związku z tym wzrasta też ich świadomość na temat oferowanych usług. Użytkownicy doceniają te serwisy, które nie tylko oferują szeroki asortyment, ale też dbają o szybkość i jakość obsługi.

Według agencji Centre for Retail Research, Polska jest wśród liderów rynku e-commerce na świecie. W ubiegłym roku konsumenci wystawili ponad milion opinii o sklepach internetowych. To niemal cztery razy więcej niż w 2010 r. i ponad 43 razy więcej niż 2007 roku. Klienci rozumieją, że wystawiając sklepowi opinię, mogą aktywnie uczestniczyć w rozwoju rynku e-commerce w Polsce – informuje Newsweek.

Przez ostatnią dekadę handel w internecie notuje procentowo dwucyfrowe wzrosty. Według szacunków eMarketera, Polska ma szansę znaleźć się niebawem w pierwszej dziesiątce wśród europejskich krajów, w których rozwija się sprzedaż internetowa. W czołówce tego zestawienia pojawiają się niezmiennie – Wielka Brytania, Niemcy i Francja.

W ubiegłym roku prawie dwie trzecie całej sprzedaży internetowej skupiała się wokół czterech największych branży: elektronice i AGD, wyposażeniu domu i ogrodu, sprzęcie komputerowym oraz książkach i multimediach.

Bezpieczne transakcje w sieci

Sklepy decydują się na przywiązanie klientów programami lojalnościowymi. Dzięki systemom płatności internetowych, oferują natomiast bezpieczne transakcje. Internautów motywuje fakt, że przelewów za zakupione produkty dokonywać można przez całą dobę. Wygodne i szybkie płatności on-line stworzyła firma Dotpay, jeden z europejskich liderów w zakresie tego typu rozwiązań. Klientowi coraz częściej zależy bowiem na dokonaniu transakcji w jak najmniejszej liczbie kroków.

Najpopularniejszą formą płatności internetowych w Polsce są przelewy elektroniczne. Najszerszy dostęp do nich oferuje Dotpay. To w pełni automatyczne szybkie transfery PayByLink i półautomatyczne e-przelewy. Funkcjonalność stworzona przez ten system pozwala realizować transakcję jednym kliknięciem, bez konieczności podawania pełnych danych karty. Wystarczy, że sprzedawca przekaże w zleceniu płatności odpowiednie parametry, a kupujący, podczas pierwszej płatności, wyrazi zgodę na zapisanie danych karty przez system Dotpay. Takie rozwiązanie maksymalnie skraca płatność, ale jest przy tym w pełni bezpieczne, co potwierdzają odpowiednie certyfikaty.

Gotowe i łatwe do zintegrowania moduły płatności

Dotpay oferuje gotowe moduły płatności dla oprogramowania sklepów. Można je w łatwy sposób zintegrować i wygodnie nimi administrować. System udostępnia możliwość eksportowania i pobierania różnego rodzaju raportów, m. in. z transakcji, wypłat, księgowań i faktur. Pozwala to sprzedawcom skracać proces rozliczeń i księgowania płatności.

Dotpay działa także na płaszczyźnie platform internetowych, gdzie swoje produkty może dystrybuować wielu sprzedawców. Posiada narzędzia do rozdzielania zbiorczych płatności na pojedyncze, dla poszczególnych sklepów. Serwis oferuje ponadto program partnerski, oparty o system linków. Zawierają one kod identyfikacyjny. Jeśli klient kliknie w link i dokona rejestracji w serwisie Dotpay, prowizję od transakcji zyska uczestnik programu. Ich wysokość można śledzić na bieżąco w panelu partnera.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji

Zapisz się na nasz Newsletter

Bądź na bieżąco!
Nasze wiadomości w Twojej poczcie.