Jak skutecznie zwiększyć swoją energię w pracy?

Autor tekstu: , Data publikacji:

Obowiązki w pracy potrafią tak nas pochłonąć, że często brakuje nam czasu na chwilę wytchnienia. Doba jest krótka i w ciągu 24 godzin trzeba wywiązać się ze wszystkich zobowiązań, a na dodatek w miarę możliwości tryskać energią i humorem. Jest na to prosty sposób!

1. Zacznij dzień od ćwiczeń fizycznych
Pozornie może się wydawać, że poranny trening spowoduje zmęczenie. Wprost przeciwnie! Krótka przebieżka przed pracą lub poranna sesja jogi sprawią, że twój organizm się dotleni, a ciśnienie krwi podniesie – to zastrzyk energii na cały dzień!

2. Jedz śniadanie
Dieta oparta na węglowodanach powoduje nieustanne skoki poziomu cukru we krwi, co przekłada się na permanentne uczucie zmęczenia. Dbaj o to, aby regularnie jadać śniadania, które dostarczą organizmowi paliwo na resztę dnia, np.: pełnoziarniste pieczywo, jajko na miękko lub twarożek z warzywami. Na drugie śniadanie możesz sobie przygotować sałatkę z owoców lub warzyw sezonowych – dzięki temu unikniesz podjadania niezdrowych przekąsek.

3. Pij wodę
Kawa jest świetnym zastrzykiem energii – działa natychmiast. Ale warto także sięgnąć po szklankę wody źródlanej (np. Eden). Woda jest niezbędna – pobudza, dotlenia, poprawia przemianę materii i wspomaga funkcjonowanie całego organizmu. Powinniśmy pić 1,5-2 litry wody dziennie! Najlepiej regularnie i małymi łykami.

4. Zastąp windę schodami
Nie korzystaj z windy (chyba, że naprawdę pracujesz na 12 piętrze). Chodzenie po schodach pobudzi krążenie krwi, a także pozwoli ci oderwać myśli od pracy. Poza tym to może być twoja jedyna szansa na aktywność fizyczną w ciągu dnia.

5. Zaczerpnij świeżego powietrza
W chwilach kryzysu zadbaj o dostęp do świeżego powietrza. Porozciągaj się, pooddychaj. 10-minutowy spacer po świeżym powietrzu pozwoli ci zregenerować się i nabrać sił do pracy.

6. Zadbaj o relacje interpersonalne w miejscu pracy
Martwienie się atmosferą w pracy lub trwanie w sytuacji konfliktowej angażują twój czas, uwagę i energię. Nie wahaj się konfrontować swoich problemów. Otwartość, empatia i elastyczność pozwolą ci nawiązać bliższe relacje ze współpracownikami, które z kolei przełożą się na bardziej przyjazną atmosferę w pracy. To ma naprawdę ogromne znaczenie!

7. Zadbaj o odpowiednie oświetlenie
Zadbaj o to, aby w pomieszczeniu, w którym pracujesz, było jak najwięcej naturalnego źródła światła. Oczywiście nie zawsze jest taka możliwość. Wtedy staraj się choć na chwilę w ciągu dnia wyjść na zewnątrz, żeby naładować swoje akumulatory energią słoneczną – dosłownie i w przenośni!

8. Pielęgnuj poczucie humoru
Śmiech to naturalny energetyk! Endorfiny wydzielane w trakcie śmiechu są tak samo cenne, jak te pochodzące z ciężkiego treningu. W przerwie na lunch obejrzyj śmieszny film na YouTube lub opowiedz dowcip. To pomoże ci się zrelaksować i poprawi atmosferę w pracy!

9. Zmień swój plan dnia
Od czasu do czasu wprowadzaj zmiany w swoim grafiku. Rutynowe wykonywanie codziennych obowiązków może być nudne. Szukaj nowych wyzwań i nowych zadań lub przynajmniej staraj się wykonywać swoje obowiązki w nowy, twórczy sposób. To będzie dla ciebie wciągające i energetyzujące, a przy okazji sprawi, ze standardowy dzień pracy upłynie nieco szybciej.

10. Zadbaj o siebie w weekend
Jeśli weekend był pełen stresu, organizm nie ma możliwości być w poniedziałek w dobrej kondycji. Nieustanny stres wyczerpuje zasoby emocjonalne, dlatego tak ważny jest relaks i odpoczynek. Musisz mieć czas, aby się zregenerować. Znajdź coś, co cię relaksuje, i rób to regularnie: to może być joga lub medytacja, ale także książka, kino, spacer lub po prostu sen.