Starwood rewolucjonizuje rynek programów lojalnościowych

, Data publikacji:

Osobisty ambasador – dlaczego nie?

Od 1 marca br. wszyscy członkowie SPG, którzy spędzają ponad 100 nocy rocznie w obiektach Starwood będą mogli wykorzystać wiedzę osobistych ambasadorów. Ich zadaniem będzie przygotowanie dla gościa pobytu dopasowanego do jego indywidualnych potrzeb w ponad 1100 hotelach. Co odróżnia tę usługę od tradycyjnego concierge, to wyjątkowa relacja między gościem, a ambasadorem, którzy pozostają w stałym, osobistym kontakcie. Ambasador dokładnie poznaje oczekiwania gościa, a także jest do jego dyspozycji nawet gdy ten nie podróżuje.

Wśród innych korzyści zaproponowanych przez Starwood znajdują się:

  •  Benefit SPG 100 nocy: po przekroczeniu progu 100 spędzonych nocy, członkowie SPG otrzymują swojego ambasadora
  • Benefit SPG 75 nocy: po spędzeniu 75 nocy rocznie w sieci Starwood członkowie otrzymują cztery Starpoints za każdego wydanego dolara. Członkowie mogą również uzyskać dostęp do usługi Your24™.
  • Benefit SPG 50 nocy: po spędzeniu 50 nocy w sieci Starwood, członkowie otrzymują 10 nocy jako upgrade do apartamentu.
  • Członkowie o statusie Platinum (25 pobytów lub 50 nocy rocznie): teraz mają możliwość skorzystania z bezpłatnych śniadań w ramach powitalnego prezentu lub bonusowych Starpoints albo lokalnego prezentu.
  • Członkowie o statusie Gold (10 pobytów lub 25 nocy rocznie): teraz otrzymują powitalny prezent podczas check-in i mogą wybierać spośród bonusowych Starpoints, bezpłatnego dostępu do Internetu w pokoju lub bezpłatnego napoju.

Historia programów lojalnościowych sieci Starwood rozpoczęła się w 1999 r.  kiedy to na rynek wprowadzony został Starwood Preferred Guest. Był to jednocześnie pierwszy program lojalnościowy w branży hotelarskiej, który nie ograniczał liczby pokoi, które w zamian za punkty mógł wykorzystać członek programu. W ciągu dekady program ten ewaluował i był wielokrotnie nagradzany, a obecnie oprócz możliwości wymiany punktów Starpoints na darmowe noclegi, program oferuje również bezpłatne loty w stu partnerskich liniach lotniczych.

Co więcej miejsca w samolocie nie mają żadnych ograniczeń związanych z tym, że są nagrodą w programie lojalnościowym, co zdarza się nawet w przypadku niektórych programów stowarzyszeń lotniczych. Dzięki Starwood Preferred Guest, klienci mają pewność, że jeżeli w samolocie są tylko wolne miejsca, mogą być one wymienione za punkty Starpoints.

Jak zbierać punkty Starpoints? Gromadzenie punktów jest bardzo proste – za każdego wydanego w sieci dolara, gość otrzymuje jeden punkt. Zebrane punkty można następnie wymienić na bezpłatne noce hotelowe, bilety lotnicze, przedmioty partnerów programu, jak np.Amazon, iTunes, Gap itp.,  ale także walczyć na aukcji SPG Moments, gdzie oferowane są niezwykłe atrakcje, jak np. bilety na mecze i koncerty, czy spotkania z gwiazdami.

W programie Starwood Preferred Guest istnieją różne poziomy członkostwa, które zależą od liczby pobytów spędzonych w obiektach sieci Starwood i mają swoje benefity. Np. gość o statusie platynowym otrzymuje pokój wyższej kategorii, za każdym razem przy przygotowywaniu pokoju brane są pod uwagę indywidualne preferencje gościa, które zapisane są w systemie czy dostęp do Club Lounge. Program SPG jest zwycięzcą w konkursie Freddie Awards, który jest odpowiednikiem Oskarów dla programów lojalnościowych.