Rynek nieruchomosci premium w górę!

Autor tekstu: , Data publikacji:

Warszawski rynek nieruchomości premium rośnie o 8 procent procent rok do roku. Jego wartość sięgnęła prawie 700 milionów złotych. Nowe ekskluzywne nieruchomości powstają na Saskiej Kępie, w Śródmieściu, na Mokotowie i Żoliborzu.

Takie są wnioski z Raportu „High Level Book” przygotowanego przez High Level Sales & Marketing. W raporcie po raz pierwszy zbadano segment najbardziej luksusowych nieruchomości w 7 największych miastach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i Łodzi. Liczba apartamentów premium sprzedanych w ubiegłym roku na tych rynkach przekroczyła 700 sztuk. To wzrost o 19% wobec roku 2017.

Najwięcej nieruchomości premium sprzedano w Warszawie – 182 sztuki. W stolicy zanotowano także najwyższą średnią cenę metra kwadratowego w segmencie premium, która w 2018 roku sięgnęła 31,8 tys. zł. To właśnie w stolicy padł w 2018 roku transakcyjny rekord na rynku nieruchomości luksusowych w Polsce. Za apartament położony w przy Łazienkach Królewskich nabywca zapłacił blisko 14,5 mln zł.

Najczęściej transakcji dokonywano w Śródmieściu, na Mokotowie, Żoliborzu i Saskiej Kępie. Tegoroczny trend potwierdza, że to właśnie Saska Kępa cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród kupujących. Prestiżowa, zielona dzielnica prawobrzeżnej Warszawy zabudowana jest jednorodzinnymi willami, rezydencjami, nie brakuje tu także przedwojennych, zabytkowych budynków. Ceny mieszkań w tej okolicy należą do najwyższych mieście, często osiągają poziom 20-30 tysięcy za metr kwadratowy. Uregulowana, niemal zamknięta zabudowa tej dzielnicy sprawia, że powstaje tu bardzo niewiele nowych nieruchomości. Dlatego każdy nowy projekt klasy premium cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród osób poszukujących tego typu mieszkań. Potwierdza to nowa inwestycja położona przy cichej i urokliwej ulicy Angorskiej.

Angorska 13A posiada 5 kondygnacji i mieścić będzie zaledwie 9 przestronnych, pełnych światła apartamentów o powierzchni od 75 m2 do 172 m2. Inwestycja zaoferuje także 16 komfortowych, dużych miejsc postojowych w podziemnym parkingu. Na każdym z pięter zaplanowano po 2 apartamenty, natomiast ostatnią kondygnację w całości zajmie penthouse z widokiem na Saską Kępę. Takie rozwiązanie zapewnia kameralny charakter projektu i poczucie prywatności. Idealnie wpisuje się też w klimat dzielnicy oraz pomaga budować mikrospołeczność, tak charakterystyczną dla tego miejsca.

Twórcą Angorskiej 13A jest wiarygodny i doświadczony inwestor, realizujący ambitne i wyjątkowe projekty, między innymi położony na wybrzeżu pięciogwiazdkowy Pałac Ciekocinko Hotel Resort & Wellness. To prestiżowy kompleks hotelowo – sportowy oraz słynna stadnina koni położony na terenie 22 ha zabytkowego parku.
– Nieustannie rośnie grupa Polaków, którzy chcą mieszkać w najlepszej lokalizacji, w centrum miasta, w apartamencie lub rezydencji oferującej najwyższy standard. Oferta rynkowa w ostatnich latach nie nadążała za popytem na nieruchomości tej klasy. Nasi eksperci i doradcy wyszukują i oferują starannie wyselekcjonowane projekty, które spełniają potrzeby najbardziej wymagających klientów – mówi Karolina Kaim, twórczyni marki High Level Sales & Marketing by Tacit Group.

Wartość rynku nieruchomości premium w 7 analizowanych miastach wyniosła w 2018 roku 1,345 mld zł. W Warszawie urósł on do poziomu 694 mln zł. Z raportu „High Level Book” wynika, że próg wejścia, czyli minimalna średnia cena za metr kwadratowy jaką trzeba zapłacić, aby stać się właścicielem nieruchomości premium na danym rynku, jest w Polsce bardzo zróżnicowana. I tak w Warszawie próg wejścia to blisko 25 tys. zł i jest on najwyższy w kraju. Zdaniem ekspertów HLSM w 2019 roku należy się spodziewać dalszego, stabilnego wzrostu na rynku.

Marka High Level Sales & Marketing definiuje rynek nieruchomości premium w Polsce dla najbardziej wymagających klientów, oferując wybór jedynych w swojej klasie, starannie wyselekcjonowanych domów i apartamentów. Zespół HLSM tworzy grupa doświadczonych ekspertów o unikalnym doświadczeniu zbudowanym przy projektach Cosmopolitan Twarda 4 oraz Park Lane w Warszawie. Kompetencje obejmują tworzenie indywidualnych strategii pozycjonowania projektów, marketingu i sprzedaży. HLSM wyznacza i kreuje nowe trendy w prezentacji projektów ekskluzywnych. Marka należy do Grupy Tacit Investment.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji