Co zrobić, spóźnił się samolot przewoźnika?

, Data publikacji:

Pamiętaj, że gdy przytrafi się opóźnienie, to jeszcze nie tragedia. Przeczytaj co możesz zrobić, by obrócić sytuację na swoją korzyść.

Lotniska to dość stresujące miejsca, pełne tysięcy spieszących się pasażerów. Właśnie jesteś przed jednym z nich. Masz zaraz lecieć LOT-em na bardzo ważne spotkanie biznesowe. Jesteś na lotnisku o czasie, przechodzisz odprawę oraz sektor ochrony. Czujesz zdenerwowanie, bo od zbliżających się rozmów zależy wiele. Niestety zabrakło szczęścia i lot jest opóźniony. Co możesz teraz zrobić?

Skontaktuj się z linią lotniczą

Spóźniony samolot to niekoniecznie wina przewoźnika. Poślizg czasowy mogły wywołać warunki atmosferyczne – jak śnieg, zamieć, mgła – lub zagrożenie bezpieczeństwa – np. informacja o planowanym zamachu bombowym lub atak terrorystyczny. Opóźnienie może być spowodowane także strajkiem, np. obsługi naziemnej lotniska. W tej sytuacji najlepiej będzie jak skontaktujesz się od razu z lokalnymi przedstawicielami, a jeśli takich nie ma pod ręką, to z infolinią. Przewoźnik pomoże dokonać rezerwacji dalszego lotu do miejsca docelowego. Jeśli opóźnienie lotu LOT wynika z winy przewoźnika możesz starać się o odszkodowanie. W oby przypadkach możesz otrzymać bony hotelowe i żywnościowe, które osłodzą nieco oczekiwanie na dalszy lot. Taka pomoc nie jest tylko wyrazem uprzejmości dla klienta, ale należy się na mocy obowiązującego prawa. Obowiązki przewoźnika zależą jednak od wielkości opóźnienia. Niezależnie od sytuacji, warto jak najszybciej skontaktować się z przewoźnikiem!

Skontaktuj się z ubezpieczycielem

Jeżeli podróż została ubezpieczona w trakcie zakupu biletów, nie zwlekaj i zadzwoń do ubezpieczyciela. Zakup polisy na podróż to znakomita ochrona przed niespodziewanymi sytuacjami. Ubezpieczyciel pomoże odzyskać koszty poniesione na hotel, posiłki i inne uzasadnione wydatki, jakie wywołało opóźnienie lotu. Oczywiście musimy w tym celu zadbać o zebranie wszystkich rachunków i paragonów, ale dzięki temu możemy być pewni zwrotu tych pieniędzy. Niezależnie od wielkości opóźnienia warto zwrócić się o pomoc profesjonalisty!

Skontaktuj się z firmą zajmującą się odszkodowaniami

Jeżeli Twoja podróż samolotem opóźniła się ponad 3 godziny, masz prawo do otrzymania odszkodowania. Zwyczajowo odszkodowania nie przekraczają 600 euro. W przypadku, gdy opóźnienie wyniesie ponad 5 godzin, możesz zrezygnować z usług tej linii. Przewoźnik musi oddać pełną kwotę za wykupiony bilet i zaoferować bezpłatny powrót do miejsca, z którego rozpoczęła się podróż. Takie odszkodowanie najlepiej uzyskać w oparciu o profesjonalną firmę zajmującą się takimi działaniami. Znajdziesz je bez problemu w Internecie.

Zadbaj o plan B

Opóźnienie lotu  niekoniecznie musi oznaczać, że nie dotrzesz na spotkanie na czas. Jeżeli jednak oczekiwanie na samolot przedłuża się w nieskończoność, warto wszcząć kroki w celu uzyskania odszkodowania. Jednocześnie warto porozmawiać z agentem lotniczym o dostępnych przesiadkach i połączeniach. Z pewnością istnieją inne sposoby szybkiego dotarcia do miejsca, do którego miał lecieć przewoźnik. Jest szansa, że odszkodowanie pokryje te wydatki, więc warto działać szybko i rozważnie.

Zadbaj o siebie i zrelaksuj się!

Jeżeli wszystkie powyższe kroki utknęły w miejscu i wygląda na to, że nie dotrzesz na spotkanie i spędzisz noc w hotelu na uboczu, nie przejmuj się. Chociaż codziennie wykonuje się ponad 200 tys. połączeń lotniczych na całym świecie, nadal zdarzają się opóźnienia. To nie Twoja wina, więc nie masz sobie nic do zarzucenia. Być może dodatkowe parę godzin na lotnisku pomoże znaleźć doskonały prezent dla bliskiej osoby, o której ostatnio trochę zapomniałeś. Każda, nawet najgorsza sytuacja da się obrócić w zwycięstwo.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji