„Fast Travel” na lotnisku w Nicei

Autor tekstu: , Data publikacji:

Samoobsługowe lotnisko? Prawie tak. Linie Air France oferują swoim klientom w porcie lotniczym w Nicei zautomatyzowany i samoobsługowy system, który towarzyszy pasażerom od momentu przybycia na lotnisko po wejście do samolotu.

Stało się to możliwe dzięki uruchomieniu trzech samoobsługowych bramek do samolotów. By spełnić wymogi programu „Fast Travel” IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych) każde lotnisko musi wprowadzić bezobsługową odprawę i samodzielny druk boarding passów, bezobsługową kontrolę paszportów i kart ID, umożliwić samodzielne nadanie bagażu i wydruk wywieszek bagażowych, udostępnić kioski, w których można samodzielnie zmienić lot i wydrukować nowe karty pokładowe, umożliwić bezobsługowe wejście do samolotu oraz złożenie reklamacji bagażowej na lotnisku.

Dziś na nicejskim lotnisku w ten sposób obsługiwanych jest ponad 80 procent pasażerów.
– Podróżowanie samolotem staje się coraz bardziej „samoobsługowe”. 15 lat temu istniała jedynie możliwość samodzielnej rezerwacji biletu lotniczego online. Z biegiem czasu, pasażer stopniowo otrzymywał coraz więcej narzędzi do odprawy i zarządzania swoją rezerwacją, tak aby spersonalizować swoją podróż. Teraz przed wylotem można się nie tylko odprawić online, ale też za pośrednictwem internetu dokupić miejsce z większą przestrzenią na nogi, zafundować sobie specjalny posiłek tematyczny, czy z góry zapłacić za nadbagaż. Cały czas staramy się iść o krok dalej, aby jeszcze bardziej usprawnić podróż i ograniczyć czas oczekiwania w kolejkach na lotnisku – komentuje nowe udogodnienia dla pasażerów Chloé Marchand, dyrektor generalna Air France KLM w Polsce.