Finnair odebrał pierwszego w Europie Airbusa A350 XWB

Autor tekstu: , Data publikacji:

7 października flota Finnar’a wzbogaciła się o jeden z najnowocześniejszych samolotów na świecie. Mowa o Airbusie A350 XWB. To pierwsza taka maszyna we flocie europejskich linii lotniczych.

A350 XWB nowej generacji został dziś uroczyście odsłonięty podczas ceremonii przekazania samolotu w centrum dostawczym Airbusa we francuskiej Tuluzie.
– Ten moment wyznacza otwarcie nowego, ekscytującego rozdziału w 92-letniej historii Finnaira. Airbus A350 to przyszłość lotnictwa, a podróż nim zapewni naszym pasażerom zupełnie nowe, niezwykłe wrażenia – powiedział dyrektor Finnaira, Pekka Vauramo. – Po planowaniua tras, wyszkoleniu pilotów i załogi, realizacji usług technicznych i założeń marketingowych – nastąpił moment na który czekaliśmy. Dysponując Airbusem A350 XWB we flocie, możemy w pełni realizować założenia naszej strategii i rozpocząć etap intensywnego rozwoju firmy, – dodał szef Fiinnair’a.

Finnair zamierza do roku 2020 podwoić ruch na trasach azjatyckich w stosunku do roku 2010, a inwestycja we flotę Airbusów A350 stanowi fundament tego planu. Przewoźnik zamówił w sumie 19 samolotów A350 i jest to największa inwestycja w jego historii. Odbiór pierwszych czterech  maszyn zaplanowano do końca 2015 r., siedem kolejnych zostanie dostarczonych w 2016 i 2017 r., a pozostałe zamówienia zostaną zrealizowane do 2023 r. Pierwsze rejsowe loty komercyjne odbędą się 9 października z Helsinek do Amsterdamu i Oslo, w ramach programu lotów doszkalających dla załogi. Samolot zacznie obsługiwać trasy dalekodystansowe 21 listopada 2015 na trasie z Helsinek do Szanghaju.

Szerokokadłubowy A350 zapewnia pasażerom większy komfort dzięki dodatkowej przestrzeni na pokładzie i szerszym fotelom. Całkowita liczba miejsc w A350 XWB Finnaira wynosi 297, z czego 46 miejsc znajduje się w klasie biznes, 43 w sekcji Economy Comfort i 208 w klasie ekonomicznej. Fotele w klasie biznes rozkładają się całkowicie do pozycji leżącej i zainstalowane zostały w konfiguracji 1-2-1 (po jednym fotelu z każdej strony przejścia), co umożliwia bezpośredni dostęp z korytarza do wszystkich foteli. W klasie ekonomicznej zainstalowano fotele typu slim-line w odstępach 31-32 cali (około 80 cm), a w jej przedniej części fotele typu Economy Comfort z dodatkową przestrzenią na nogi. Fotele w klasie ekonomicznej zainstalowano w konfiguracji 3-3-3.

Kabina A350 została stworzona przez fińską firmę projektową dSign Vertti Kivi & Co. Jej jasne wnętrze utrzymane jest w białej, niebieskiej i srebrnoszarej kolorystyce. Dynamiczne oświetlenie LED dostosowuje się do pory dnia, miejsca dokąd odbywa się podróż i pory roku.
Pokładowy system multimedialny Nordic Sky udostępnia szeroki wybór hollywodzkich hitów filmowych, klasyki kina, kanałów tematycznych BBC, kanały National Geographic i Discovery. Dostępne kanały relaksacyjne pozwalają pasażerom wypocząć w czasie trwania lotu.

Klasa ekonomiczna w nowym Airbusie

Klasa ekonomiczna w nowym Airbusie

Pasażerowie klasy biznesowej, posiadacze kart Finnair Gold i Platinum oraz programu lojalnościowego sojuszu oneworld, o statusie Sapphire i Emerald mogą korzystać bezpłatnie z nieograniczonego dostępu do Internetu. W klasie ekonomicznej dostęp do Internetu można wykupić na godziny lub na cały czas trwania lotu.

Nowy Airbus na lotnisku w Tuluzie

Nowy Airbus na lotnisku w Tuluzie

Kari Aihinen, szef kuchni i menedżer w słynnej helsińskiej restauracji Savoy, stworzył menu dla klasy biznesowej, w którym znajdą się przysmaki takie jak mus z ikry siei, wędzony pstrąg alpejski na ciepło i dziki renifer. W klasie ekonomicznej posiłki zostały ulepszone, a do głównych dań dodano aperitif i przystawkę. Zastawa i tkaniny, zaprojektowane specjalnie dla Finnaira przez legendarną fińską firmę projektową Marimekko, stanowią kolejny, wyraźny skandynawski akcent na pokładzie A350.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji