Flying Blue w nowej odsłonie

Autor tekstu: , Data publikacji:

Po 12 latach Air France i KLM zmieniają swój program lojalnościowy Flying Blue. Ma być prościej, bardziej logiczna ma być punktacja, zwiększyć się ma także pula nagród. Nowe zasady wejdą w życie po 1 kwietnia 2018.

Jak każda linia lotnicza, Air France i KLM posiadają swój (w tym przypadku wspólny) program lojalnościowy dla często latających pasażerów. W programach oferowanych przez linie schemat działania jest zazwyczaj ten sam – za każdy przelot linia daje członkom programu punkty lub mile, a te wymienia się na darmowe loty i inne nagrody.
Jednak nie zawsze korzystanie z przywilejów członka jest jasne i proste, schematy punktacji zawiłe, a wykorzystanie punktów obwarowane ograniczeniami. Dlatego linie Air France i KLM postanowiły zmienić swój program.

Flying Blue to działający od 12 lat program lojalnościowy oferowany przez Grupę Air France KLM, który zrzesza 39 linii oraz ponad 100 różnych partnerów. Flying Blue przewiduje cztery poziomy uczestnictwa: podstawowy IVORY, SILVER, GOLD i najwyższy PLATINUM. Im więcej ktoś lata, tym więcej korzyści przynosi mu uczestnictwo w programie, które jest bezpłatne. Uczestnik ma do dyspozycji nie tylko coraz liczniejsze przywileje podczas podróży, ale też zarabia więcej Mil za swoje przeloty. Członkowie posiadają swoje wirtualne konta, do których mogą się logować poprzez klm.pl oraz airfrance.pl. Zarządzanie kontem odbywa się wyłącznie online – członkowie mogą zamawiać nagrody, rezerwować bilety i uzupełniać sobie brakujące przeloty. Program posiada dedykowaną stronę: flyingblue.com, gdzie są dostępne szczegółowe zasady, a także praktyczne video i tutoriale prezentujące jak korzystać w pełni ze swojego członkostwa. Po 12 latach funkcjonowania, program ma ulec dużym zmianom. Ma być prościej, sprawiedliwiej i elastyczniej. Co się zmieni?

1. Mile zarabiasz za każde wydane Euro

Do tej pory liczba mil Flying Blue, którą mogliśmy zarobić na podróży była uzależniona od dystansu naszego lotu, a także od klasy rezerwacyjnej i kilku innych czynników. W rezultacie członkowie Flying Blue nie zawsze mieli świadomość, jaki „zarobek” przyniesie im lot Air France KLM.

Od kwietnia to się zmieni. To, ile zarobimy Mil w programie będzie uzależnione od naszych wydatków. Każde wydane Euro na przelot* Air France, KLM, HOP! lub Joon to konkretna liczba Mil, które pojawią się na naszym koncie**. Dodatkowo im wyższy jest poziom naszej karty, tym więcej mil przyniesie nam każdy wydatek na bilety lotnicze:

Posiadacz karty podstawowej IVORY za 1 Euro otrzyma 4 Mile,  SILVER za 1 Euro – 6 Mil, GOLD – 7 Mil, a PLATINUM – 8 Mil.

Co więcej, Mile dostaniemy też wtedy, gdy do biletu dokupimy usługi dodatkowe*** oferowane przez linię, takie jak specjalne dania A la Carte, dodatkowy limit bagażowy, czy bardziej komfortowe miejsca na pokładzie (np. KLM Economy Comfort).

Mimo wejścia nowej punktacji od 1 kwietnia 2018, wszyscy uczestnicy zachowają na swoich kontach dotychczas zgromadzone Mile i będą dalej zbierać – już na nowych zasadach. Mile są ważne bezterminowo, pod warunkiem, że choć 1 raz na dwa lata odbędziemy przelot liniami Air France, KLM, Joon, HOP!,  Aircalin, Kenya Aiways, Tarom lub na pokładzie innych linii należących do sojuszu Skyteam.

2. Więcej elastyczności w wydaniu Mil na nagrody

Zgromadziliśmy już sporo Mil i co teraz? Możemy zamówić bilet nagrodowy, dodatkowe usługi podczas podróży (np. posiłek A la Carte, specjalne wygodne miejsce na pokładzie itp.) lub nagrody „pozalotnicze”, czyli wszystko co znajdziemy we Flying Blue Store – gadżety podróżne, kosmetyki, elektronikę, jak też wejściówki na wydarzenia kulturalne, wycieczki turystyczne, vouchery do restauracji i wiele innych.
Dotychczas, decydując się na bilet nagrodowy za Mile Flying Blue zamówienie nagrody mogło być niekiedy trudne lub niemożliwe, ponieważ na każdym locie było dostępnych tylko kilka miejsc do sprzedaży za Mile.

Od czerwca 2018 liczba miejsc na przeloty nagrodowe nie będzie limitowana, a zamówienia na bilety za Mile będą realizowane aż do ostatniego dostępnego miejsca w samolocie. Wszystkie miejsca na lotach Air France, KLM, HOP!, Joon i Transavia będzie można kupić płacąc Milami. „Cena” (liczba potrzebnych Mil) takiego biletu będzie skalkulowana w zależności od trasy oraz daty lotu.

3. „Miles & Cash, czyli płatność łączona

Nadchodzi też zmiana, o którą uczestnicy programu Flying Blue pytali bardzo często. Brakuje mi Mil na bilet, czy mogę resztę dopłacić? Teraz to będzie możliwe. Wystarczy mieć Mile na min. 75% wartości biletu, brakującą resztę będzie można dopłacić kartą kredytową. Podatki lotniskowe też nadal podlegają dopłacie kartą.

4. Punkty XP decydują o poziomie karty

Tak jak do tej pory, Flying Blue będzie nadal oferował 4 poziomy uczestnictwa – od podstawowego IVORY, poprzez SILVER i GOLD, aż do najwyższego PLATINUM. Zmieni się natomiast sposób kwalifikacji i przechodzenia na wyższe poziomy. Aktualnie poziom naszego uczestnictwa zależy od wylatanych mil i/lub liczby odbytych lotów w ciągu roku. Teraz, to czy mamy kartę IVORY, SILVER, GOLD czy PLATINUM będzie zależało od „Experience Points” (w skrócie XP).

XP zdobywamy za każdym razem lecąc liniami należącymi do Grupy Air France KLM (Air France, KLM, HOP!, Joon i Transavia, Aircalin, Kenya Airways, Tarom oraz na pokładach linii należących do aliansu Sky Team. Liczba XP zależy od kabiny (ekonomiczna, Premium Economy, biznes, klasa pierwsza) oraz od długości lotu (lot wewnętrzny w jednym kraju, europejski, czy lot międzykontynentalny). Punktację przedstawia poniższa tabela:

Dzięki tej zmianie, klienci będą mogli łatwo sprawdzić jak realizowane przez nich loty wpływają na ich poziom w programie i jakie podróże muszą jeszcze wykonać, aby dostać kolejną – „wyższą” kartę.Wraz z wprowadzeniem nowej punktacji znikają dotychczas stosowane “Mile Statusowe” i „loty kwalifikujące”, które zostaną zamienione na równowartość w XP.

Punkty XP będą gromadzone w okresie rocznym, przez 12 miesięcy. Suma jaką uzbieraliśmy zadecyduje o poziomie naszej karty na kolejny rok. Jeśli przykładowo udało nam się uzyskać 200 XP, to otrzymujemy kartę GOLD (wymagane 180 XP), a kolejny rok rozpoczynamy już ze 20 XP na koncie, ponieważ „nadwyżka” nie przepada, tylko jest zaliczana na następny okres kalendarzowy.

Co nastąpi po 1 kwietnia 2018?

Po 1 kwietnia 2018 członkowie zachowają wszystkie zgromadzone dotychczas Mile nagrodowe, przy czym od teraz będą je zbierać na nowych zasadach (1 Euro = minimum 4 Mile). Po drugie, członkowie zachowają te same poziomy kart, tylko zgromadzone dotychczas Mile Statusowe zostaną przeliczone na XP. Poza tym program będzie oferował wszystkie te same korzyści jak do tej pory:

  • Różne przywileje podczas podróży uzależnione od poziomu karty;
  • Liczne opcje wydawania Mil, włączając oferty specjalne takie jak Promo Awards (loty z połowę wymaganych Mil), upgrade do wyższej klasy, zakup dodatkowego bagażu ze zniżką i inne;
  • Długa lista partnerów, za których usługi można zarabiać Mile, jak i je wydawać