Islandia. Boom na turystykę

Autor tekstu: , Data publikacji:

Islandia to jeden z najpopularniejszych kierunków wyjazdowych w ostatnich dwóch latach. W zeszłym roku wyspę odwiedziło 1,8 miliona turystów, w tym ma się ich pojawić już 2,4 miliona. Promote Iceland, czyli Islandzka Organizacja Turystyczna, przedstawiła w Warszawie swoje plany na najbliższe miesiące.

Islandia to wyjątkowe miejsce, które leży na granicy Europy i Ameryki Północnej. Wyspa słynie z malowniczej architektury, zapierających dech w piersiach krajobrazów, a Islandczycy z przyjaznego nastawienia do życia. Turystów niezmiennie zaskakuje piękno tego niezwykłego kraju tj. słynne wodospady, źródła termalne oraz niezwykła zorza polarna.

Islandia oczekuje około 20% wzrostu liczby turystów, w tym także turystów z Polski. W 2016 roku wyspę odwiedziło 1,8 mln turystów. Na rok 2017 prognozowana liczba to 2,4 mln. Promote Iceland ma na celu poprawę wizerunku wyspy, wspieranie jej przemysłu na rynkach zagranicznych, zachęcanie turystów i inwestorów zagranicznych do podejmowania działań w tym kraju, a także promocję islandzkiej kultury za granicą.

– Polska jest niezwykle ważnym rynkiem dla Islandii, dlatego cieszymy się, że spotykamy się w Polsce zarówno z tour operatorami oraz dziennikarzami. Razem z naszymi partnerami łączy nas wspólny cel, jakim jest pokazanie Polakom Islandii i jej różnorodnych atrakcji w jak najciekawszy sposób. Chcemy także wspierać biura turystyczne, które organizują już wyjazdy na Islandię lub planują wkrótce wprowadzić je do swojej oferty. Bezpośrednie połączenia z Polski do Rejkiawiku spowodowały znaczny wzrost liczby Polaków w naszym kraju, którzy przyjeżdżają w celach turystycznych i biznesowych. Wierzymy, że to właściwy moment, by zintensyfikować działania promujące Islandię jako miejsce, w którym każdy znajdzie coś dla siebie – mówił podczas wizyty Orvar Sigurdsson, szef Premium Tours.

Promote Iceland to firma publiczno-prywatna założona w celu wspierania pozycji islandzkich firm na rynkach zagranicznych oraz stymulowania sytuacji ekonomicznej Islandii poprzez zwiększanie eksportu towarów i zachęcanie inwestorów zagranicznych do podejmowania działań na wyspie. Celem organizacji jest promocja Islandii jako kierunku turystycznego, a także rozwijanie wiedzy na temat islandzkiej kultury.