LOT rozwija skrzydła na Węgrzech

Autor tekstu: , Data publikacji:

Od 2 września 2019 roku Embraery 195 wystartują z Budapesztu do dwóch kolejnych miast w Europie –  do Brukseli i Bukaresztu. W sumie obok Nowego Jorku, Chicago, Krakowa, Londynu City i Warszawy, LOT oferuje aż 7 bezpośrednich międzynarodowych tras ze stolicy Węgier.

Od 2 września br. rejsy do Brukseli i Bukaresztu będą realizowane dwa razy dziennie, 12 razy w tygodniu nowoczesnymi Embraerami 195. Do obsługi połączeń LOT na stałe zbazuje w Budapeszcie jeden samolot tego typu. Rejsy do stolicy Belgii będą realizowane od poniedziałku do soboty według rozkładu:
• BUD-BRU 07:10-09:15 BRU-BUD 10:00-11:50
• BUD-BRU 17:25-19:30 BRU-BUD 20:15-22:10.
Dogodny rozkład pozwoli na wykonanie podróży biznesowej do Brukseli w ciągu dnia umożliwiając powrót do Budapesztu bez konieczności rezerwowania noclegu.

Nowe połączenie docenią również pasażerowie podróżujący między Budapesztem a Bukaresztem. Rumunia należy do ważnych partnerów gospodarczych Węgier i staje się również coraz chętniej wybieranym kierunkiem turystycznym.
LOT poleci na trasie Budapeszt-Bukareszt dwa razy dziennie z wyjątkiem weekendów:
•BUD-OTP 13:00-15:20 od poniedziałku do soboty,
•OTP-BUD 16:05-16:30 od poniedziałku do soboty
• BUD-OTP  22:50-01:10(+1) od poniedziałku do piątku i w niedzielę
• OTP-BUD 06:00-06:25 od poniedziałku do soboty.

Rozkład obu połączeń został przemyślany w ten sposób, aby w pełni wykorzystać potencjał hubowy lotniska Ferenc Liszt w Budapeszcie, co pozwoli budować ruch transferowy przez port w stolicy Węgier.
– Zgodnie z obietnicą, jaką złożyliśmy węgierskim pasażerom, LOT rozwija swoje skrzydła w Budapeszcie i tak jak zapowiadaliśmy otwiera kolejne bezpośrednie połączenia do ważnych miast w Europie i na świecie. Po Londynie City pora na Brukselę i Bukareszt, dwa miasta, do których nie ma dziś bezpośredniego połączenia wykonywanego przez linię full service. Dziś tylko LOT oferuje bez przesiadek aż trzy klasy podróży i przelot wygodnym Embaerem. Właśnie tego potrzebowali nasi pasażerowie – powiedział Rafał Milczarski, Prezes LOT-u. Wraz z nowymi połączeniami rozwijamy lotnisko w Budapeszcie z myślą o pasażerach tranzytowych. Dotyczy to między innymi pasażerów z Bukaresztu, którzy mogą polecieć z przesiadką na tym lotnisku do Londynu City czy Nowego Jorku i Chicago, a także do Brukseli. Oferta połączeń tranzytowych zdecydowanie podnosi atrakcyjność lotniska w Budapeszcie – dodaje.

– Lotnisko Budapeszt z przyjemnością przyjmuje nowe połączenia oferowane przez LOT z Węgier – powiedział Jost Lammers, Prezes Budapest Airport. – Rejsy do ważnych europejskich stolic są odpowiedzią na obecne zapotrzebowanie pasażerów i uzupełnieniem oferty połączeń z Budapesztu. Razem z uruchomionymi w ubiegłym roku połączeniami transatlantyckimi do Nowego Jorku, Chicago, a także do Warszawy, Krakowa i London-City – LOT jest jednym z najlepiej rozwijających się przewoźników na naszym lotnisku – dodaje.

Nowe połączenia będą obsługiwane nowoczesnymi Embraerami 195. Każdy z nich posiada 118 foteli w 3 klasach podróży: biznes, premium economy i ekonomicznej. Do obsługi nowych tras LOT na stałe zbazuje w Budapeszcie jeden egzemplarz tego typu. Uruchomienie nowych połączeń wpisuje się w strategię rozwoju LOT-u na Węgrzech i wzmacnianie pozycji lidera przewozów lotniczych w Europie Środkowo-Wschodniej. Oprócz dwóch nowych połączeń do Brukseli i Bukaresztu, od ubiegłego roku LOT realizuje połączenia także do Nowego Jorku (JFK), Chicago, Krakowa i Warszawy, a od 18 lutego  także do London City. Obecnie do obsługi połączeń ze swojej bazy w Budpeszcie LOT zatrudnia 80 członków węgierskich załóg. Trwają również rekrutacje nowej kadry pilotów.

LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Od początku 2016 roku realizuje strategię rentownego wzrostu, a większość z jej założeń została wypełniona przed czasem. Linia stale rozwija swoją flotę. W grudniu ub. roku przewoźnik odebrał kolejne nowe samoloty: Boeinga 737 MAX 8 i cztery Embraery 190 (przewoźnik ma już w swojej flocie 34 Embraery czterech typów). Na ten rok zaplanowane są dostawy kolejnych dziewięciu B737 MAX, których liczba do końca tego roku wzrośnie do 14. Do końca 2019 do floty zostaną włączone cztery kolejne samoloty B787 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba we flocie LOT-u zwiększy się do 15.

W ubiegłym roku przewoźnik przewiózł rekordową liczbę ponad 8,8 mln pasażerów, czyli o 2 mln więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje przekroczyć barierę 10 mln pasażerów. LOT używa dziś na co dzień 80 nowoczesnych samolotów. Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie ponad 100 rozkładowych połączeń na trzech kontynentach.