19 czerwca 2024 r. ruszył cykl konferencji prasowych promujących to wydarzenie w wielu miastach na świecie, w tym dostępnych w siatce połączeń PLL LOT, tj. Tokio, Nowy Jork, Miami, Paryż czy Seul.
Jako polska marka o globalnym zasięgu, jesteśmy dumnym partnerem XIX Konkursu Chopinowskiego. W ramach społecznego zaangażowania, które jest jedną z kluczowych wartości PLL LOT, na co dzień współpracujemy z instytucjami kultury i wspieramy wiele wydarzeń kulturalnych. Konkurs Chopinowski – wydarzenie z blisko 100-letnią tradycją – jest dla nas wyjątkowy, ponieważ stwarza niepowtarzalną okazję do odwiedzenia Polski: kraju, w którym narodził się talent Fryderyka Chopina. Zapraszamy na nasze gościnne pokłady i już teraz życzymy fantastycznych doznań wszystkim uczestnikom oraz słuchaczom Konkursu – mówi Ewa Lampart, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.
Konkurs Chopinowski jest jednym z najważniejszych wydarzeń muzycznych na świecie. Obok olbrzymiej roli, jaką pełni w popularyzacji muzyki kompozytora, przyczynia się także do odkrywania największych talentów pianistycznych, zapewniając młodym muzykom skuteczny start w międzynarodowej karierze. Każda kolejna edycja wydarzenia jest źródłem inspiracji, które świat obserwuje w różnorodnych interpretacjach muzyki genialnego kompozytora.
Konkurs odbywa się od 1927 roku, skupiając wokół muzyki Chopina setki pianistów i miliony słuchaczy, a jego popularność rośnie z każdą kolejną edycją. Transmisję z koncertów w 2021 roku na kanale Chopin Institute na YouTube tylko w październiku tego samego roku wyświetlono aż 37,5 mln razy, z czego ponad 50% widzów stanowili Japończycy. Transmisji chętnie słuchano także w Polsce, Korei Południowej, Stanach Zjednoczonych oraz Tajwanie.
Pierwsza konferencja prasowa promująca wydarzenie odbyła się w stolicy Japonii, w której kompozycje Fryderyka Chopina cieszą się wyjątkową popularnością. Udział przedstawicieli Kraju Kwitnącej Wiśni w konkursie datuje się od 1937 roku. Od tego czasu uczestnicy z Japonii regularnie biorą udział w zmaganiach na scenie i stanowią znaczącą część jury oraz publiczności. Wśród najpopularniejszych japońskich nazwisk związanych z Konkursem Chopinowskim są Miwa Kai, Kiyoko Tanaka, Hitoshi Kobayashi, Hiroko Nakamura, Mitsuko Uchida czy Ikuko Endo. W ostatniej edycji Konkursu Chopinowskiego w 2021 r. drugą nagrodę otrzymał Kyohei Sorita.
Polskie Linie Lotnicze LOT aktywnie włączają się w inicjatywy służące promocji polskiej kultury na swoich pokładach, docierając z przekazem do ponad 100 portów lotniczych na świecie. PLL LOT współpracują z polskimi muzeami, jak Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Muzeum Narodowym oraz wspierają wydarzenia, jak choćby Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie.
W grudniu 2023 r. na pokładach Boeingów 787 w rejsach długodystansowych zadebiutowało safety demo z wykorzystaniem XIX-wiecznych dzieł z Muzeum Narodowego. Doskonale znany pasażerom LOT-u jest także magazyn pokładowy Kaleidoscope. Co miesiąc oferuje atrakcyjne materiały, interesujące wywiady czy polecenia – w tym te z sekcji kultura. Ponadto, pasażerowie Polskich Linii Lotniczych LOT na pokładach Boeing 787 Dreamliner i wybranych samolotów Boeing 737, mogą korzystać z systemu rozrywki pokładowej lub dostępu do sieci LOT Entertainment, które dostarczają bogatą bibliotekę filmów, seriali, czy muzyki.