Listopad 2015

W tym wydaniu proponuję Państwu artykuły wiele mówiące o wychodzących z cienia dwóch regionach świata. Jednym z nich jest Tajlandia, a szczególnie jej stolica Bangkok, której niestabilność polityczna i marazm gospodarczy ostatnich lat nie pozwalały się rozwijać.

Według danych opublikowanych w czerwcu przez Bank Światowy do końca 2015 gospodarka Tajlandii ma wzrosnąć o 3,5 procent, czyli o 0,9 procent więcej niż w roku ubiegłym. Już w pierwszym kwartale liczba turystów odwiedzających ten kraj osiągnęła rekordowy poziom 7,88 miliona. Zwiększyły się również wydatki publiczne.

Ze 189 notowanych gospodarek Tajlandia zajmuje 26. miejsce pod względem łatwości prowadzenia działalności gospodarczej i w porównaniu z rokiem ubiegłym awansowała w tej kategorii o dwie lokaty.

Kolejnym miejscem, w którym przynajmniej częściowo można mówić o wzroście, jest Afryka. Według firmy McKinsey do 2020 r. przemysł dóbr konsumpcyjnych w Afryce czeka wzrost o ponad 400 miliardów dolarów, co stanowi ponad połowę całkowitego wzrostu przychodów, jakie do końca dekady mają wygenerować wszystkie afrykańskie firmy.
Badania przeprowadzone przez firmę Euromoney pokazują, że od 2000 r. wydatki konsumentów w regionie Afryki Subsaharyjskiej wzrastały o 4 procent rocznie, osiągając poziom 600 miliardów dolarów w roku 2010. Do 2020 r. rynek ten będzie wart ponad bilion dolarów.

To naprawdę imponujące dane, świadczące o tym, jak wielkie możliwości prezentuje Afryka dla globalnych marek i inwestorów nieruchomości. Życzę udanej lektury i płynących z niej inspiracji!

Pobierz całe wydanie w pliku .pdf