Maj 2017

W tym wydaniu naszym tematem z okładki jest licząca 12 milionów mieszkańców Dżakarta, miasto budzące się do boomu gospodarczego, któremu warto się bliżej przyjrzeć. Już choćby dlatego, że według prognoz do 2050 roku indonezyjska gospodarka będzie czwartą pod względem wielkości na świecie.

Dowodem na to, że zachodni inwestorzy wierzą w chłonność tutejszego rynku, jest obecność w Indonezji wielu międzynarodowych marek, takich jak: M&S, Tesco, Debenhams, H&M, Armani, Bose, Ralph Lauren, Nike i Tag Heuer. Dżakarta przoduje na świecie pod względem liczby centrów handlowych. Europejczycy w weekendy wybierają się do parku, natomiast Indonezyjczycy – do wielkich klimatyzowanych sklepów, które kuszą dziesiątkami atrakcji. Znajdziemy tu m.in. kina z wygodnymi łóżkami i ogromne bary karaoke.

Indonezję odwiedza rocznie 10 milionów turystów, ale rząd chce, by do
2020 roku liczba ta podwoiła się. Dlatego jeszcze w tym roku uruchomione zostanie szybkie połączenie kolejowe z lotniska do centrum miasta, a za kilka lat port otrzyma trzeci pas startowy. Szacuje się, że do 2018 roku lotnisko będzie mogło obsłużyć nawet 62 miliony pasażerów.

Co ciekawe, kraj zakochał się w mediach społecznościowych. Indonezja jest czwartym pod względem wielkości rynkiem dla Facebooka, a Dżakarta zyskała przydomek „światowej stolicy Twittera”. Aby lepiej zrozumieć ten fenomen, trzeba wiedzieć, że 60 procent populacji kraju stanowią osoby poniżej 30. roku życia. Życzę udanej lektury!

Pobierz całe wydanie w pliku .pdf