Szczególnie ciekawe, a wręcz fascynujące wydają się prognozy zatrudnienia w hotelach i na lotniskach – robotów. Co istotne, plany te nie dotyczą odległej przyszłości. Zrobotyzowany konsjerż o nazwie Connie, który pracuje już w hotelu Hilton McLean w Wirginii, obdarzony jest sztuczną inteligencją autorstwa firmy IBM Watson i zna kilkanaście języków. Hotel Crowne Plaza w San Jose w Kalifornii testuje Dasha – robota, który przy pomocy czujnika Wi-Fi potrafi korzystać z windy i dzięki temu dostarcza gościom przekąski i napoje. Sieć Aloft zamierza wprowadzić w kilku swoich obiektach wielofunkcyjne roboty o nazwie Botlr.
Na lotnisku w Marrakeszu dyżuruje elektroniczny asystent Leo, który odprawia pasażerów, drukuje przywieszki bagażowe i zawozi walizki do lotniskowej sortowni. W Taipei linia EVA Air korzysta z usług Peppera, który skanuje karty pokładowe, podaje pasażerom aktualną pogodę i, jeśli trzeba, pozuje do selfie. Życzę Państwu udanej lektury i wspaniałych podróży!