Assistance to brzmi dumnie

Autor tekstu: , Data publikacji:

Degustator, AllRisk by Mondial Assistance, Concierge – nazwy równie intrygujące, jak usługi, które się za nimi kryją. To spersonalizowane polisy assistance, które w miejsce świadczeń pieniężnych oferują zorganizowaną pomoc.

Do niedawna personalizowane polisy kojarzyły się z luksusem. Szczególnie polisy assistance były dostępne wyłączne dla wybranych, często wraz z ekskluzywnymi kartami  kredytowymi i drogimi autami. Posiadanie osobistego asystenta świadczyło o prestiżu. Z biegiem czasu coraz więcej Polaków zaczęło odczuwać potrzebę posiadania polis, dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Zostało to spowodowane zmianami w ich stylu podróżowania, obecnie dużo bardziej aktywnym niż kiedyś. Czynny wypoczynek, powiązany z realizacją pasji, owocuje poznawaniem kultury odwiedzanych regionów, a także uprawianiem sportów. Stąd u Polaków, również wyjeżdżających w celach biznesowych, wzrost zapotrzebowania na indywidualnie dobierane polisy. Podróżujący w góry oczekują ochrony sprzętu narciarskiego, odpoczywający nad wodą – ubezpieczenia podczas nurkowania. Dodatkowo pojawiły się nowe trendy w turystyce, m.in. agro- czy enoturystyka, które wiązały się z zupełnie nowymi rodzajami ryzyka i odmiennymi potrzebami ochronnymi. Zunifikowana polisa  turystyczna przestała spełniać swoje zadanie. Nowoczesne ubezpieczenia nie znają granic. Degustator to polisa dla wielbicieli wina, gwarantująca m.in. ubezpieczenie przewożonych butelek trunku. Innym przykładem może być home assistance, kompleksowa pomoc w obowiązkach domowych – od interwencji specjalisty, np. informatyka czy hydraulika, po opiekunkę do dziecka, pomoc w organizacji ślubu, a nawet opiekę nad roślinami domowymi  w trakcie wyjazdu właściciela. Tego rodzaju polisy są również znakomitym rozwiązaniem dla biznesu. Paradoksalnie, ogromną popularnością zaczęły cieszyć  się w czasie kryzysu finansowego. Zmniejszenie zaufania do instytucji finansowych oraz mniejsze wydatki gospodarstw domowych spowodowały, że coraz więcej firm zaczęło szukać nowych sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów. W czasach, gdy reklama, nawet agresywna, już nie wystarczy, produkty ubezpieczeniowe, głównie usługi assistance, okazały się remedium na kryzys. Dla banków czy koncernów samochodowych, usługi assistance są doskonałym sposobem na uatrakcyjnienie produktu. Pozwalają przenieść pozytywne skojarzenia związane z pomocą na sam produkt, który chcą wypromować. A klient? Przede wszystkim otrzymuje gwarancję pomocy w różnych dziedzinach życia – od konsultacji medycznej, przez opiekę nad dziećmi czy serwis PC. Najpopularniejszym serwisem, wykorzystywanym jako dodatek do różnych produktów, jest Concierge, czyli osobisty asystent. To usługa stworzona z myślą o ludziach aktywnych, żyjących w biegu. Concierge wyręcza w codziennych obowiązkach – sprawdzi czy są dostępne bilety do teatru, zamówi wizytę u stylisty niedostępnego dla zwykłych śmiertelników, zarezerwuje stolik w restauracji i zamówi kwiaty dla żony. Oprócz tego przypomni o ważnych datach i terminach spotkań, a także służy radą w sytuacjach kryzysowych. W ciągu kilku lat usługa zyskała niezwykłą popularność. Obecnie standardem jest posiadanie osobistego asystenta pomagającego na terytorium kraju, luksusem natomiast Concierge obowiązującego na całym globie.