Za pośrednictwem aplikacji podróżni korzystający z usług tego przewoźnika mają mieć możliwość zakupu biletu na interesujące ich połączenie, sprawdzenia statusu lotu czy skorzystania z oferowanych przez firmę promocji. Władze spółki zakomunikowały, że takie działanie nastawione jest na uruchamianie i rozwój nowych kanałów sprzedaży bezpośredniej, które LOT planuje intensywnie rozwijać – informuje portal turystyka.rp.pl.
Aplikacja w swoim działaniu ma wykorzystywać technologię Cloud Computingu. Oznacza to, że istniejące fizycznie komputery z zainstalowanym specjalnym oprogramowaniem udostępniają w sieci swoją przestrzeń dyskową dla potrzeb konkretnego programu. Takie rozwiązanie ma zapewnić płynność, bezawaryjność i szybkość w działaniu aplikacji nawet przy dużej liczbie użytkowników korzystających z niej w tym samym czasie.
Choć w początkowej fazie działalności program będzie wyposażony jedynie w podstawowe funkcje umożliwiające na przykład zakup biletu, to przewoźnik zapowiada już jego rozbudowę. Do końca roku oprogramowanie ma zostać wyposażone w moduł push, przypominający w odpowiednim czasie o konieczności udania się do odprawy.
Stworzona przez LOT aplikacja jest bezpłatna. Podróżni będą mogli ją pobrać z AppStore i GooglePlay.