Dotpay wspiera sprzedaż międzynarodową

Autor tekstu: , Data publikacji:

Rozwój polskich sklepów internetowych w dużej mierze uzależniony jest od operatorów szybkich płatności online. Retailerzy cenią sobie takich operatorów jak Dotpay, gdyż krakowska spółka swoimi działaniami rozwija nie tylko siebie, lecz również swoich klientów. Firma z ponad 15 letnią historią mocno zaakcentowała swoją obecność na rynku polskim i dynamicznie rozwija się na rynku międzynarodowym. Pod koniec 2015 roku zgarnęła dwie nagrody w prestiżowym konkursie eKomersy 2015. Doceniona została za funkcjonalności umożliwiające sprzedaż z poziomu urządzeń mobilnych oraz rozwiązania dające polskim e-sklepom możliwość ekspansji na rynki zagraniczne.

15 lat jak jeden dzień 

O historii spółki można pisać bardzo wiele, ale szczególnie warto zwrócić uwagę na ostatnie lata aktywności. Firma bardzo mocno skoncentrowała się na działaniach pozwalających na zdobycie pozycji lidera wśród operatorów płatności online. Mając świadomość jak ważne jest zarówno dla serwisów i sklepów online, jak i dla konsumentów bezpieczeństwo realizacji transakcji, wprowadziła zaostrzoną politykę bezpieczeństwa stając się Instytucją Płatniczą i działając pod nadzorem KNF. Co więcej, wiedząc, że konsumenci cenią sobie czas i wygodę, firma skupiła się na tym by udostępniać płacącym największą ilość kanałów płatności na rynku. Obecnie jest ich blisko 200. Dzięki temu klienci nie tylko mają pewność, że w bramce płatności znajdą swój bank, ale mogą także wybrać najdogodniejszą dla siebie formę zapłaty za zakupy, w tym takie alternatywne rozwiązania jak płatności ratalne i odroczone. W przypadku płatności odroczonych, płacący mogą sprawnie dokonać zakupu, nawet nie posiadając w danym momencie wystarczającej ilości środków. Płatność mogą rozłożyć na wygodne raty, lub zrealizować do 14 dni od realizacji transakcji.

Rynek krajowy nie zamyka się tylko na polskie społeczeństwo. Właściciele sklepów internetowych, którzy wybrali Dotpay, jako operatora szybkich płatności, cenią sobie m.in. możliwość automatycznego przewalutowania wpłat dokonywanych w obcej walucie. Jeśli klient chce kupić polski produkt, a posiada kartę rozliczaną tylko Euro – może zapłacić w tej walucie, a sklep odnotuje wpłatę w złotówkach.

– Rok 2015 upłynął w Dotpay pod znakiem płatności mobilnych i płatności transgranicznych. Jesteśmy zatem niezmiernie dumni ze zdobycia I miejsca w konkursie Ekomersy 2015 za rozwiązania wspierające ekspansję firm na rynki międzynarodowe, czyli Płatności Międzynarodowe Dotpay – mówi Andrzej Budzik dla portalu Evigo.

– W tym roku przygotowaliśmy dla naszych klientów usługi umożliwiające sprzedaż i przyjmowanie płatności w różnych walutach, a także udostępniliśmy rozwiązania takie jak geolokalizacja, czy eDCC. 2016 rok przyniesie kolejne optymalizacje zwłaszcza w obszarze skracania ścieżki płatności. – dodaje Prezes Andrzej Budzik.

W pogoni za trendami i wygodą 

Sprzedaż międzynarodowa to nie tylko możliwość płacenia w obcej walucie, ale też komfortowe korzystanie z bramki płatności. Dotpay wprowadził dla swoich klientów responsywną bramkę płatności, która dostosowuje wygląd witryny do urządzenia, z którego korzysta konsument. Okienko bramki wykrywa rodzaj urządzenia (i jego rozmiary) i dostosowuje się do niego. Jeśli korzystamy z tabletu lub innego, niewielkiego urządzenia – okno bramki płatności jest na tyle duże, aby móc komfortowo dokonać płatności. Śledzenie zachowań konsumentów skłonią również do udostępniania rozwiązań wspierających tych, którzy nie zawsze mają gotówkę. Krakowska spółka udostępnia w swojej bramce płatniczej obsługę zakupów ratalnych i odroczonych. Konsument nie musi posiadać pieniędzy na swoim rachunku bankowym, aby móc dokonać transakcji. Płatność może rozłożyć na wygodne raty, lub zrealizować do 14 dni od realizacji transakcji.

Świat u stóp 

Rynek e-commerce rozwija się bardzo prężnie, dlatego operatorzy szybkich płatności online szukają kolejnych rozwiązań, aby jeszcze mocniej zaakcentować swoją obecność na rynku. Dotpay pokazuje, że polska firma ma szansę stać się poważnym graczem na arenie międzynarodowej pod warunkiem, że będzie wspierać też rodzimy rynek. Polskie sklepy internetowe mają teraz większą szansę rozwoju. Już dziś mogą przyjmować płatności w walucie zagranicznej, jak i sprawnie generować raporty księgowe dzięki usługom Dotpay. Co czeka nas w przyszłości? Patrząc na nagrody, jakie zdobyła marka Dotpay przypuszczamy, że wiele dobrego.

przeczytaj też: 5 kluczowych trendów w płatnościach e-commerce na 2016