Dwa oblicza Łodzi
Badania statystyczne najczęściej służą jako podstawa do tworzenia klasyfikacji poruszających różne tematy. Tak właśnie stało się w przypadku sondażu mającego na celu sprawdzenie reputacji polskich miast wojewódzkich marki Premium Brand. Pod lupę zostało wziętych 18 miast, gdyż województwa kujawsko-pomorskie i lubuskie miały po dwóch reprezentantów, odpowiednio Bydgoszcz i Toruń oraz Zieloną Górę i Gorzów Wielkopolski. Do określenia ogólnego poziomu reputacji każdego z miast autorom projektu posłużyło pięć kryteriów: Miasto jako pracodawca – pokazuje z jakimi warunkami pracy kojarzy się miasto, Atmosfera medialna – jak o mieście mówi się w mediach, Zaangażowanie społeczne – czy miasto w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro swoich mieszkańców, Zaufanie do miasta – czy na mieście można polegać oraz Referencje – miasto, które można polecić krewnym i znajomym.
Jak, więc na tle konkurencji wypadła Łódź? Delikatnie mówiąc mogło być lepiej. Miasto zostało sklasyfikowane na odległym 17 miejscu razem z Katowicami i Białymstokiem, wyprzedzając jedynie Kielce (czytaj również: Kielce miastem kontrastów). Z kolei miejsca na podium zajęły Wrocław, Gdańsk i Poznań. I choć poza ścisłą czołówka różnice punktowe między miastami były minimalne to informacja poszła w świat. Stolica ziemi łódzkiej zdecydowanie lepiej wypada jeżeli weźmiemy pod uwagę ilość odwiedzających miasto ludzi. Tu Łódź zajmuje wysokie piąte miejsce, które dzieli razem z Gdańskiem, a pod tym kątem ustępuje tylko Warszawie, Krakowowi, Katowicom i Wrocławiowi. Z kolei w kwestii rekomendacji do odwiedzenia miasta Łódź znalazła się w większej grupie miast, które zajęły pozycje poza podium ustępując Krakowowi, Wrocławiowi, Gdańskowi i Warszawie.
Ranking odwiedzalności miast wojewódzkich (zaczerpnięte z Raportu badania reputacji marki Premium Brand).
Źródło: www.brief.pl/artykul,3796,wroclaw_cieszy_sie_najlepsza_reputacja_a_kielce_najgorsza.html.
Najpiękniejszy dzień w życiu…
A jak Łódź wypada w oczach jej mieszkańców, a konkretnie nowożeńców, którzy w ostatnim czasie powiedzieli sobie sakramentalne „tak”? Jak przebiegała organizacja ceremonii oraz z jakimi kosztami była związana? Obraz przedstawiony przez młode pary jest o wiele bardziej przychylny, od tego jaki rysuje się w badaniu dotyczącym reputacji. Łódzkie pary są w 100% zadowolone z decyzji o zalegalizowaniu związku, a dla 90% z nich dzień ślubu był tym najpiękniejszym w życiu. Sama organizacja tego wyjątkowego dnia nie jest łatwym zadaniem, dlatego narzeczeni najczęściej rozpoczynali jego realizację z rocznym wyprzedzeniem.
Jeżeli popatrzymy na koszty z jakimi związana jest organizacja ślubu i wesela w Łodzi zauważymy pewne rozbieżności. Jednak najczęściej podawana kwota, w jakiej udało się zamknąć wszystkie wydatki mieściła się przedziale między 40, a 60 tys. złotych (40%). Zdarzały się też pary wyjątkowo rozrzutne, których wydatki przekroczyły 60 tys. złotych (7%) – mówi Gabriela Pyjas z redakcji serwisu fotograf-wesele.pl, który wchodzi w skład Grupy Portali Weselnych, organizatora badania.
O Łodzi, a konkretnie o fachowcach wykonujących tam swoje usługi dobrze świadczy także poziom zadowolenia par młodych z otrzymanych filmów i zdjęć ślubnych, który kształtuje się na poziomie 90%. Jednak jeżeli chodzi o sesje plenerowe – 85% realizuje je w innym dniu niż ślub – łodzianie nie należą do lokalnych patriotów, gdyż na zdjęcia chętnie udają się np. nad morze. Coraz popularniejszym trendem jest także realizacja zdjęć ślubnych w trakcie podróży poślubnej. Więcej ciekawostek z branży można znaleźć na poniższej infografice.