Promocja stron w internecie. Na jakie działania się zdecydować, by osiągnąć sukces?

Pandemia COVID-19 przyspieszyła w wielu firmach podjęcie decyzji o rozpoczęciu działań w internecie. Rosnąca konkurencja sprawia, że na rynku są w stanie przetrwać tylko te przedsiębiorstwa, które znajdą sposób na skuteczne zdobywanie i utrzymywanie klientów.

Razem z agencją Widoczni podpowiadamy, w jaki sposób promować się w sieci, by nie martwić się o przyszłość swojego biznesu. Serdecznie zapraszamy do lektury.

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna ze składowych SEO (optymalizacja stron internetowych). Jest procesem polegającym na prowadzeniu dwóch rodzajów działań w obrębie witryny – technicznych i marketingowych. Ich efektem powinno być doprowadzenie do sytuacji, w której strona internetowa osiąga wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe.

Pozycjonowanie stron powinno rozpocząć się od audytu SEO. Na bazie wniosków i rekomendacji płynących z powstałego dokumentu, należy zoptymalizować witrynę od strony technicznej, a także od strony contentowej. W kolejnym kroku warto przejść do pozyskiwania wartościowych linków z internetu (link building).

Cennik pozycjonowania to temat rzeka. Nie sposób wskazać uniwersalnego kosztu, z jakim trzeba się liczyć, decydując się na skorzystanie z tego typu usługi. Na ostateczną cenę wpływa wiele składowych, takich, jak chociażby: potrzeby firmy, sytuacja zastana, zasoby (np. konkretni specjaliści w zespole). Ostateczny kosztorys pozwala wskazać wspomniany już audyt SEO przeprowadzony przez potencjalnego wykonawcę.

Rodzaje pozycjonowania

Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron WWW, możemy wyróżnić przede wszystkim jego dwa rodzaje – pozycjonowanie lokalne oraz pozycjonowanie szerokie. Każde z nich może pomóc osiągnąć firmie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne dedykowane jest tym przedsiębiorstwom, które działają lokalnie – np. tylko w konkretnej miejscowości czy w regionie. Pomaga w promowaniu biznesu na rynku, którego zasięg jest geograficznie ograniczony.

Pozycjonowanie szerokie to z kolei rozwiązanie dla firm działających ogólnopolsko, które są w stanie dostarczać swoje produkty czy usługi klientom zlokalizowanym w dowolnym miejscu w kraju.

Kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads jeszcze do całkiem niedawna były znane pod hasłem Google AdWords, jednak z czasem rynkowy lider wśród wyszukiwarek, postanowił rozszerzyć zakres usług i stworzyć cały pakiet, zmieniając nazwę systemu.

Google Ads to reklama w Google polegająca na odpłatnym umieszczaniu w internecie linków sponsorowanych. Mogą pojawiać się w kilku miejscach, a zwłaszcza:

  • nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce,
  • pod wynikami organicznymi w wyszukiwarce,
  • w sieciach partnerskich (AdSense),
  • w Zakupach Google,
  • na YouTube,
  • w e-mailach sponsorowanych (Gmail).

Jeśli chodzi o koszt kampanii Google Ads, podobnie, jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych, ciężko go z góry przewidzieć, ponieważ na ostateczną cenę ma wpływ wiele składowych.

Najefektywniejszym sposobem na promowanie się w internecie jest połączenie kampanii Google Ads z pozycjonowaniem stron. Wówczas zadziałać może efekt synergii, a koszt jednostkowy pozyskania klienta znacząco spaść, powodując spore oszczędności w budżecie marketingowym.

Artykuł powstał ze współpracy z agencją Widoczni, której ofertę można poznać pod adresem https://widoczni.com/. Co ciekawe, firma oferuje również możliwość skorzystania z bezpłatnej usługi, jaką jest audyt SEO.