Business Traveller: Decyzja o tym, by pierwszy hotel marki Radisson RED w Europie Środkowej, a zarazem czwarty obiekt tego typu na Starym Kontynencie znalazł się w Polsce, wydaje się dość odważnym posunięciem. Dlaczego wybraliście nasz kraj?
Valerie Schuermans: Polska posiada dynamicznie rozwijającą się gospodarkę, solidną infrastrukturę i aktywnie działającą branżę nieruchomości. Dlatego wasz kraj, obok Nigerii i Arabii Saudyjskiej, stał się ważnym elementem naszej obecnej strategii.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy nasze działania w Polsce skupiały się wokół nowego konceptu Radisson RED i otwieraniu w dużych i mniejszych miastach hoteli marki Park Inn by Radisson. Nic więc dziwnego, że Kraków, który posiada bogatą historię i rozwija się niezwykle dynamicznie, jest pierwszym miastem w Europie Środkowej, w którym znajdzie się Radisson RED. Wraz z obiektami w Wilnie i Tbilisi krakowski hotel będzie współtworzył markę Radisson RED w Europie Środkowo-Wschodniej, czyli na rynku, na którym silną pozycję ma już dobrze rozpoznawalna marka Radisson Blu.
Business Traveller: Dlaczego w Polsce postawiliście na Kraków, a nie na Warszawę?
Valerie Schuermans: Krakowski rynek jest bardzo dynamiczny i oferuje wiele ciekawych możliwości zarówno dla biznesu, jak i turystyki. Każdego roku miasto to odwiedzają miliony osób z Polski i całego świata. Uważamy, że ten rynek, jego energia i tutejsi ludzie idealnie pasują do filozofii wyrażanej przez markę Radisson RED, która posiada ponadczasowy charakter. Kraków będzie także pierwszym polskim miastem, w którym znajdą się trzy nasze marki: Radisson Blu, Radisson RED oraz Park Inn by Radisson. Tworząc koncepcję nowej marki, należy znaleźć dobrą lokalizację dla hotelu, ale także dobrać sobie odpowiedniego partnera. Jesteśmy przekonani, że wraz z naszym krakowskim partnerem spółką Treimfora Project będziemy w stanie stworzyć wyjątkowy produkt sygnowany logo Radisson RED. W przyszłości obiekty RED powstaną także w Warszawie, we Wrocławiu i w Gdańsku.
Business Traveller: Decydując się na inwestycję w Krakowie, zapewne dokładnie zbadaliście tutejszy rynek, aby upewnić się, że inwestycja ta będzie udana. Co wyróżnia koncepcję Radisson RED na tle innych marek? W jaki sposób chcecie przyciągnąć gości z Polski?
Valerie Schuermans: W Krakowie działają dwa hotele należące do naszej grupy, więc dobrze znamy realia tutejszego rynku. Jesteśmy przekonani, że Radisson RED mocno zaznaczy tu swoją obecność, uzupełniając naszą dotychczasową ofertę zarówno pod względem lokalizacji, jak i koncepcji hotelowej. To dla nas zaszczyt mieć swój udział w przebudowie największego krakowskiego wieżowca. Jestem przekonana, że kompleks Unity Centre przedefiniuje centrum miasta i stanie się jedną z jego wizytówek.
Lifestyle’owa marka Radisson RED charakteryzuje się postępowym myśleniem w kwestii designu i inspirowana jest rosnącym zapotrzebowaniem klientów na nowe doświadczenia, modę, muzykę i sztukę.
Fundamentem tej wizji jest szeroko rozumiana umiejętność współdziałania. Radisson RED Kraków będzie aktywnie współpracował z miejscowymi artystami, projektantami mody i muzykami, a w jego murach zagoszczą wystawy sztuki lokalnej. Naszym celem jest nie tylko przyciągnięcie gości z kraju i zagranicy, ale także integracja ze społecznością lokalną i organizowanie ważnych wydarzeń kulturalnych.
Business Traveller: Co różni od siebie marki Blu i RED? Czy nie obawiacie się także tego, że dotychczasowi goście hoteli Blu teraz wybiorą markę RED?
Valerie Schuermans: Dokładnie przeanalizowaliśmy tutejszy rynek. Blu jest w waszym kraju dobrze rozpoznawalną marką, o ugruntowanej renomie. Mamy tu 10 obiektów tego typu (w tym kilka w budowie), które razem oferują ponad 2600 pokoi. W przypadku obiektów Radisson RED nasza strategia jest nieco inna. Chcemy skupić się głównie na dużych miastach, takich jak Warszawa, Wrocław i Gdańsk. Hotele Radisson Blu to luksusowe obiekty światowej klasy, oferujące pełen zakres usług, natomiast Radisson RED jest marką lifestyle’ową o ponadczasowym charakterze, która oferuje wybrane usługi. To dwie różne, a zarazem uzupełniające się koncepcje. Popyt na usługi hotelowe w Polsce ciągle wzrasta, więc jesteśmy przekonani, że nasz nowy obiekt pozwoli nam zwiększyć nasz udział w tutejszym rynku.
Business Traveller: RED zachęca gości do komunikacji z pracownikami hotelu, innymi gośćmi i otoczeniem.
Valerie Schuermans: Komunikacja ta zaczyna się wraz z procesem rezerwacji pokoju. Można to zrobić tradycyjnymi metodami albo za pomocą aplikacji Radisson RED. Po zameldowaniu się w hotelu goście mogą ponownie skorzystać z aplikacji, aby komunikować się między sobą. Osoba, która przyjechała sama do miasta, może zaprosić pozostałych gości do wspólnego zwiedzania Krakowa albo umówić się z nimi na spotkanie w barze. Czat ten umożliwia komunikację z personelem. Goście mogą na przykład poinformować obsługę, że za chwilę przyjadą do hotelu, albo zasięgnąć informacji o pobliskich restauracjach i atrakcjach.
Business Traveller: Jak będą kształtować się ceny w krakowskim Radissonie RED? Czy będą one konkurencyjne względem obiektów Radisson Blu?
Valerie Schuermans: Hotele Radisson Blu są produktem z najwyższej półki. Obiekty Radisson RED znajdują się nieco niżej w tej hierarchii, a rynek klasy średniej reprezentują hotele Park Inn by Radisson. Z tego względu ceny w obiektach reprezentujących inne segmenty muszą się różnić. Radisson RED jest produktem typu premium, oferującym gościom nowe, ciekawe doznania, dlatego jesteśmy przekonani, że nasi klienci będą skłonni zapłacić za to nieco więcej.
Business Traveller: Co z innymi inwestycjami marki Radisson na polskim rynku? Wedle naszej wiedzy w nadchodzących miesiącach pojawi się kilka nowych obiektów.
Valerie Schuermans: W tym roku swoje podwoje otworzą hotele Radisson Blu w Świnoujściu (wiosną 2017) i Park Inn by Radisson w Poznaniu (późną jesienią). W przyszłym roku chcemy uruchomić obiekt Radisson Blu Zakopane z częścią hotelową i osobnymi apartamentami. Na rok 2019 planujemy otwarcie hoteli Radisson RED Kraków, Radisson Blu Sopot i Radisson Blu Szklarska Poręba. Jak wspominałam wcześniej, bacznie obserwujemy Polskę i chcemy tu rozwijać wszystkie nasze marki. Więcej szczegółów już wkrótce!