Sposoby na zautomatyzowanie obsługi gościa hotelowego

Nowoczesne narzędzia informatyczne już na stałe weszły do obsługi gości hotelowych, zmieniając oblicze branży. Dostosowanie się do zmian związanych z oczekiwaniami gości jest koniecznością, by ich skutecznie pozyskiwać. W czasach, gdy rezerwację można składać z dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem dostępu do Wi-Fi i komputera lub urządzenia mobilnego, niewykorzystanie tego potencjału jest realną stratą potencjalnych zysków. Jak zatem automatyzować obsługę i zwiększać zyski?

Rezerwacje bezpośrednie – sposób na efektywną konwersję

Gdy potencjalny gość trafi na stronę internetową, musi być ona tak przygotowana, by była maksymalnie przyjazna i niemal za rękę prowadziła go do rezerwacji. Booking Engine to narzędzie, które jest niezwykle popularne w branży hotelarskiej. Umożliwia ono dokonywanie bezpośrednich rezerwacji przez stronę. Gość dzięki niemu może sprawdzić dostępne terminy, ceny i rodzaje pokoi. To znacznie odciąża pracę recepcji, ale także jest zachętą do złożenia rezerwacji. Intuicyjność i szybkość działania tego narzędzia sprawiają, że wizyty na stronach skuteczniej konwertują w rzeczywiste rezerwacje. 

Automatyczne generowanie dedykowanych ofert

Dziś utrzymanie relacji z klientem jest ważne. Istotne jest to, by informacje wysyłane do klienta były dopasowane do jego potrzeb. W przeciwnym razie staną się one niechcianym spamem. Ten błąd popełniany jest przez wiele marek z różnych branży, które przesyłają zbyt ogólne lub niedopasowane oferty. Tymczasem narzędzia informatyczne umożliwiają dostosowanie ich do określonych grup odbiorców. Dzięki temu potencjalni klienci otrzymują dedykowaną ofertę, spełniającą ich oczekiwania. Oferty te można jednorazowo kierować do całych grup, co zapewnia sprawną, szybką i skuteczną komunikację, prowadzącą do zwiększenia ruchu na stronie i efektywnej konwersji.

Masowe zarządzenie rezerwacjami

Dzięki nowoczesnym narzędziom możliwe jest szybkie i efektywne zarządzanie całym procesem rezerwacji. Łącząc się z dowolnym kanałem, można konfigurować ceny i skutecznie wpływać na atrakcyjność oferty oraz generować dostępność miejsc rezerwacyjnych. Funkcjonalność systemów umożliwia elastyczne kreowanie oferty cenowej, dzięki czemu możliwe jest dostosowanie jej do zmieniających się warunków. Takie działanie jest automatyczne i działa błyskawicznie, co przynosi natychmiastowy dostęp do informacji dla tysięcy gości, odnajdujących ofertę w różnych kanałach. Dzięki automatyzacji i „spięciu” wszystkich kanałów w całość unika się overbookingu, maksymalizując jednocześnie ilość rezerwacji, a tym samym zyski hotelu.

Raportowanie działań marketingowych

Relacje z gościem są niezwykle ważne w branży hotelarskiej. W tym celu podejmuje się wiele wysiłku, by działania marketingowe były efektywne i skutecznie wpływały na konwersję, zwiększając liczbę rezerwacji. Dzięki nowoczesnym narzędziom informatycznym możliwe jest sprawdzenie ich efektywności. Raportowanie na podstawie zebranych danych jest jednym z najważniejszych zasobów firmy. Umożliwia określenie współczynnika konwersji, aktywności na stronie, ustalenie najefektywniejszych kanałów komunikacji, czy lokalizacje ruchu itp. Na tej podstawie można zmodyfikować określone aktywności oraz zintensyfikować te, które przynoszą najlepsze rezultaty i działać w takich kanałach, które konwertują najskuteczniej. Pomiar efektywności działań marketingowych jest skutecznym narzędziem, umożliwiającym całościową ocenę podejmowanych działań.

Automatyzacja obsługi gościa hotelowego to połączenie powyższych możliwości, których efektem ma być optymalizacja na tym obszarze. Dzięki funkcjonalności systemu możliwy jest nie tylko dostęp do danych, które można skutecznie wykorzystywać w marketingu, ale jednocześnie do wielu kanałów komunikacji, umożliwiających podtrzymanie relacji oraz stworzenie gościom możliwości składania bezpośrednich rezerwacji. Wszystko to nie tylko ułatwia pracę, ale ją optymalizuje i co najważniejsze, wpływa na wzrost konwersji, a co za tym idzie – zysku.