Strona internetowa wizytówką firmy
Strona internetowa jest wizytówką każdej firmy. Czy tego chcemy, czy nie, sieć stała się głównym źródłem informacji o produktach, usługach i branżach. Posiadanie strony internetowej jest więc dzisiaj obowiązkiem każdego podmiotu, który chce sprzedawać swoje produkty, usługi i konkurować z innymi firmami z branży. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że samo posiadanie strony www to nie wszystko – często jej budowa, wygląd oraz funkcjonalność pozostawiają sporo do życzenia. Tego rodzaju witryny znacznie częściej odstraszają potencjalnego klienta, niż skłaniają do zapoznania się z ofertą firmy. Ważna jest więc jakość wykonania strony, co oczywiście ma swoją cenę. Jednak warto pamiętać, że budowa strony internetowej to inwestycja, która w długim wymiarze może zagwarantować wielokrotny zwrot, dlatego zwykle nie należy wybierać najtańszych rozwiązań.
Co wpływa na koszt wykonania strony www?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o to, ile kosztuje profesjonalna strona internetowa. Wpływ na ostateczną cenę witryny ma szereg aspektów o charakterze indywidualnym. Jednym z najważniejszych jest z pewnością funkcja, jaką spełniać ma strona internetowa. Inną budowę ma prosta strona firmowa, tzw. wizytówka, inaczej tworzy się sklep internetowy, jeszcze innych rozwiązań wymagają serwery poczty internetowej, portale społecznościowe czy blogi. Cena wykonania strony determinowana będzie więc przez wkład pracy, dobór poszczególnych narzędzi i czas potrzebny do jej wykonania i wdrożenia.
Freelancer czy agencja interaktywna?
Na koszt budowy strony wpływa także możliwość zażądania nią z poziomu systemu CMS. W zależności od tego, czy będziemy często aktualizowali stronę, czy zmiany będą sporadyczne, budowa systemu CMS opierać się będzie o różne komponenty i dodatki, dzięki którym funkcjonalność strony stanie się optymalna dla naszych potrzeb. Stworzenie panelu do zarządzania stroną również wpływa na koszty wykonania.
Kolejnym czynnikiem, warunkującym cenę strony www, jest wybór wykonawcy. Osoby, które indywidualnie wykonują strony www „po godzinach”, zwykle żądają niższych stawek niż profesjonalne agencje, jednak te zaoferują nam również kompleksowe wsparcie i pomoc techniczną także po zbudowaniu strony. Rola freelancera kończy się zwykle wraz ze zbudowaniem strony i uruchomieniem jej na serwerze. Agencja interaktywna – Warszawa – zobacz ofertę tworzenia profesjonalnych stron internetowych.