Raki Phillips, CEO Biura Promocji i Rozwoju Turystyki Ras Al Khaimah (RAKTDA), podkreśla: „Rok 2024 był dla nas przełomowy i pokazał, że nasze wysiłki w zakresie poprawy dostępności i oferowania unikalnych doświadczeń przynoszą efekty. Naszym celem na kolejne lata jest nie tylko wzrost liczby turystów, ale także umocnienie pozycji Ras Al Khaimah jako destynacji przyszłości. Dzięki znaczącym inwestycjom, wydarzeniom światowej klasy i innowacyjnym projektom, rok 2025 zapowiada się równie obiecująco.”
Na rekord odwiedzin w 2024 roku złożyło się wiele czynników, w tym otwarcie nowych hoteli: Sofitel Al Hamra Beach Resort i Anantara Mina Al Arab Resort. Bogaty kalendarz wydarzeń międzynarodowych również przyciągnął turystów. Największą popularnością cieszyły się: trekkingowa rywalizacja HIGHLANDER Adventure, mistrzostwa golfowe DP World Tour, RAK Half Marathon, HUAWEI AppGallery Gamers Cup, koncerty Seven Wonders, Arab Aviation Summit i Global Citizen Forum.
Biuro Promocji i Rozwoju Ras Al Khaimah przeprowadziło ponad 2200 aktywności promocyjnych w 70 miastach na świecie, co miało kluczowe znaczenie dla sukcesu turystyki w 2024 roku. Emirat kontynuuje ekspansję na rynkach rozwiniętych, takich jak Polska oraz rozwijających się, np. w Chinach.