Łączymy świat. Chronimy jego przyszłość

Lufthansa Group wierzy w wartość łączenia ludzi, kultur i gospodarek w zrównoważony sposób. Dlatego stawiamy sobie ambitne cele i chcemy osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. oraz obniżyć o połowę emisję dwutlenku węgla do 2030 r. w porównaniu do 2019 r. Aby osiągnąć ten ambitny cel, Lufthansa Group stale wdraża szereg innowacyjnych środków.

Nowoczesna flota

Do 2030 r. Lufthansa Group wprowadzi do obsługi pasażerów co najmniej 190 zupełnie nowych, bardziej ekologicznych samolotów. Podczas każdego przelotu lotu zmniejszają one zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 nawet o 30 procent w porównaniu do swoich poprzedników.

Latanie dzięki światłu słonecznemu

Rozwiązanie na jutro: unikalna procedura Sun-to-Liquid wykorzystuje skoncentrowane światło słoneczne do produkcji nafty neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Jako pierwsi na świecie skorzystamy z tego rozwiązania.

Zrównoważone paliwo lotnicze

W dłuższej perspektywie wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) jest uważane za klucz do podróżowania neutralnego pod względem emisji CO2. Prawdziwa alternatywa dla paliw kopalnych i klucz na naszej drodze do lotnictwa neutralnego pod względem emisji CO2. Różne procesy produkcyjne są wdrożone już dzisiaj, inne wspieramy w ich rozwoju, aby wprowadzić je na rynek. Już dziś Lufthansa Group jest jednym z największych na świecie nabywców SAF wytworzonych z pozostałości biogenicznych i angażuje się w liczne projekty mające na celu zwiększenie dostępności SAF.

Oparte na odnawialnej energii elektrycznej

Kolejna obiecująca innowacja. Dzięki technologii Power-to-Liquid zrównoważone paliwo może być produkowane z zielonej energii elektrycznej, wody i CO2. Lufthansa Group jest motorem rozwoju tej technologii.

Innowacyjna technologia

Technologia, opracowana przez Lufthansa Technik wspólnie z BASF, występuje pod nazwą AeroSHARK. Oszczędzająca paliwo warstwa powierzchniowa imituje właściwości opływowej skóry rekina, optymalizując w ten sposób aerodynamikę samolotu w punktach istotnych dla przepływu powietrza. Zmniejsza to zużycie paliwa podczas każdego lotu. W tym roku pierwszy samolot Grupy Lufthansa zostanie wyposażony w AeroSHARK.