Technologia zawitała pod hotelowe strzechy

Autor tekstu: , Data publikacji:

40 pokoi w 4-gwiazdkowym KViHotel, kontrolowanym przy użyciu aplikacji TMRW Hotels, wykorzystuje najbardziej innowacyjne rozwiązania XXI wieku. Dzięki aplikacji, hotel dosłownie oddaje kontrolę w ręce gości, od czasu dokonania rezerwacji do momentu opuszczenia hotelu. Oprogramowanie może być wykorzystywane zarówno w nowych, jak i w już funkcjonujących hotelach. Aplikacja w tej chwili oczekuje na przyznanie patentu.

Po dwóch latach rozwijania technologii i prac programistycznych, pierwszy hotel w Europie,
4-gwiazdkowy KViHotel kontrolowany w pełni poprzez smartfona, został udostępniony gościom dziś w Budapeszcie. Zgodnie z najnowszymi trendami oraz oczekiwaniami wobec branży, hotel oferuje podróżującym cyfrowe doświadczenie. KViHotel (Key Vision, pochodzący od ‘Vision for the Future’ – wizja przyszłości) jest położony przy ulicy Nyár 32, w dzielnicy 7. i funkcjonuje praktycznie bez obsługi hotelowej dzięki aplikacji TMRW Hotels. Prawie wszystkie usługi są zarządzane bezpośrednio przez gości przy użyciu ich własnych urządzeń mobilnych. To unikalne rozwiązanie zarówno dla podróżujących w celach prywatnych, jak i biznesowych.

Dzięki aplikacji TMRW Hotels, dostępnej zarówno na urządzenia z Androidem, jak i iOSem, hotelowi goście mogą obsługiwać praktycznie wszystkie usługi za pomocą jednego przycisku: rezerwować pokoje, rejestrować się w hotelu bez kolejki nawet na 48 godzin przed przyjazdem, wybrać piętro, na którym będą nocować czy konkretny pokój.

Dzięki wykorzystaniu połączenia Bluetooth smartfon osoby podróżującej stanowi jednocześnie klucz do hotelowego pokoju, a w przypadku późnego przybycia do hotelu również do wejścia głównego do hotelu. Aplikacja umożliwia również zdalne ustawienie temperatury w pokoju.

Dodatkowa usługa sprzątania oraz prośba „Nie przeszkadzać” czy zamówienie taksówki również mogą zostać ustawione zdalnie. Płatność jest dokonywana w aplikacji, a cały proces można stale monitorować – rachunek zostaje przesłany do aplikacji i na podany adres e-mail. Przy opuszczaniu hotelu również nie jest potrzebna obsługa hotelowa, co skraca procedurę wymeldowania. Płatności kartą (a wkrótce przez PayPal) są równie wygodne.

Aby móc dokonywać powyższych czynności hotel udostępnia bezpłatne WiFi. Wsparcie techniczne jest zapewnione 24 godziny na dobę – niezależnie od miejsca pobytu gościa
– poprzez media społecznościowe: Facebook, Messenger, Whatsapp, Skype, iMessage etc. Dodatkowa pomoc jest dostępna także poprzez infolinię. Tam, gdzie wymagają tego lokalne regulacje, aplikacja może wymagać podania danych osobowych, skanu paszportu lub dowodu czy elektronicznego podpisu potrzebnego przy opuszczaniu hotelu. Proces odbywa się przy zachowaniu zasad ochrony danych osobowych.

Aplikacja TMRW znacząco upraszcza hotelowe obowiązki: personel sprzątający otrzymuje listę zadań bezpośrednio na swoje smartfony, a system przypisuje zadania poprzez specjalny algorytm. Pokój, do którego przyjeżdża danego dnia gość, otrzymuje wysoki priorytet, a kiedy go opuszcza od razu jest sprzątany dzięki natychmiastowemu powiadomieniu w systemie. Nowoprzybyły gość otrzymuje powiadomienie o możliwości wprowadzenia się jak tylko pokój jest gotowy.

Aplikacja TMRW Hotels i nowy koncept hotelowy firmy nie kończy się na jednym hotelu,
a firma nie opracowuje rozwiązań tylko dla hoteli. Jej twórcy chcą, aby aplikacja stała się podstawym narzędziem IT europejskich hoteli i aby to cyfrowe rozwiązanie pomagało oferować lepsze usługi klientom zarówno w hotelach już operujących jak i tych dopiero budowanych, jak również trwale i znacząco obniżało koszty operacyjne.