Hotel Polonia Palace, Warszawa

Autor tekstu: , Data publikacji:

Wrażenia Hotel powstał niemal wiek temu, uroczystego otwarcia dokonano w lipcu 1913 roku. Wszystko wówczas było w tym budynku wyjątkowo nowoczesne, choć sama forma nawiązywała do XVIII-wiecznych budowli francuskich.

Wystarczy sięgnąć do prasowej reklamy z tamtego okresu, by dowiedzieć się, że Polonia Palace oferował swym gościom tak niezwykłe udogodnienia jak: ogrzewanie centralne, światło elektryczne, woda bieżąca zimna i gorąca (faktycznie był to pierwszy warszawski hotel, gdzie dostęp do bieżącej wody był w każdym pokoju), zegary elektryczne, sygnalizacja świetlna zamiast dzwonków, telefon w każdym pokoju…

Jakkolwiek to dziś nie brzmi musiało robić na gościach kolosalne wrażenie. I robiło. Miejsce to błyskawicznie zdobyło ogromną popularność i stało się jednym z najchętniej odwiedzanych w stolicy – prywatne koncerty dawał tu sam Jan Kiepura a pośród stałych bywalców widywano chociażby Adolfa Dymszę, Tadeusza Boya-Żeleńskiego, Mieczysławę Ćwiklińską, Kornela Makuszyńskiego, Stefana Żeromskiego czy Juliana Tuwima.

Charakterystyczny budynek, jako jedyny hotel w mieście, przetrwał w dobrym stanie II Wojnę Światową, po której stał się siedzibą kilku ambasad i przedstawicielstw dyplomatycznych. Od lat pozostaje pod zarządem spółki Hotele Warszawskie Syrena (firma prowadzi jeszcze dwa hotele w centrum stolicy: Metropol oraz MDM).

Polonia Palace został gruntownie odnowiony w 2004 roku, zyskując status czterech gwiazdek. Udało się zachować atmosferę sprzed lat, pomagał w tym konserwator zabytków. Już przy wejściu witają gościa odźwierni w szkarłatnych uniformach. Lobby tonie w zieleni i opływa złoceniami. Bogata historia tego miejsca jest niemal namacalna.

POŁOŻENIE

Kolejny atut hotelu, który stoi w samym sercu miasta, vis a vis Pałacu Kultury i Nauki. Dworzec Centralny widać z okien a na lotnisko Fryderyka Chopina jest zaledwie 8 kilometrów. Jeśli ruch uliczny jest na przeciętnym poziomie dotarcie tam taksówką nie powinno zabrać więcej niż 25 minut, koszt przejazdu to około 45 złotych.

WYPOSAŻENIE POKOI

Hotel oferuje gościom 206 pokoi. Ze względu na układ budynku, tak naprawdę każde z pięter ma nieco inny układ a mieszczące się tam pokoje różnią się detalami architektury – niektóre są kwadratami inne prostokątne, niektóre mają dłuższe przedpokoje, w innych są gustowne wykusze. Goście zresztą zupełnie na to nie narzekają.

Wśród pokoi 26 to pomieszczenia Standard (nieco ponad 20 m2 powierzchni) z łóżkiem typu Queen lub twin, biurkiem do pracy, minibarem, sejfem mieszczącym laptopa oraz bezpłatną woda mineralną dla gościa.

Kolejne 131 pokoi to standard Superior (25 m2) – dodatkowo czeka tam na gościa powitalny drink oraz prawo bezpłatnego korzystania z hotelowego Business Center. Specjalnie dedykowane dla biznesu są pokoje Deluxe Business (mają powierzchnię 30 m2). Jest ich 31 i dodatkowymi przywilejami są: bezpłatne szybkie łącze internetowe i lokalne rozmowy telefoniczne, zestaw do parzenia kawy i herbaty, przybory biurowe w pokoju a także możliwość zameldowania się przed godziną 14:00 i wymeldowania do godziny 16:00.

Goście 10 pokoi Executive (45 m2) mogą liczyć na powitalny talerz owoców, wieczorny serwis i bezpłatny pakiet filmowy w hotelowej TV, zaś w Junior Suite i Suite (50 -55 m2) na wydzieloną część gościnną, butelkę wina i świeże kwiaty w wazonach. Ozdobą hotelu jest Apartament Angielski (115 m2) z mahoniowymi meblami, dwiema sypialniami i marmurowymi łazienkami.

Pokoje są doskonale wyciszone. W każdym jest dostęp do przewodowego Internetu (cena 10 euro za cały pobyt). WiFi jest w miejscach ogólnodostępnych oraz w salach konferencyjnych. Do potrzeb osób niepełnosprawnych przystosowane są trzy pokoje.

ZAPLECZE BIZNESOWE

Siedem sal konferencyjnych to pomieszczenia o powierzchni od 80 do 20 m2 – można w nich zorganizować spotkania grupy liczącej od około 120 osób do kameralnego posiedzenia kilkuosobowego zarządu firmy. Wszystkie sale noszą nazwy miast na świecie, w których bardzo liczna jest nasza polonia. Mamy więc sale Grodno, Chicago, Londyn, Lwów, Toronto, Wilno i Buenos Aires. Sala Toronto nosi również od niedawna imię Kazimierza Malewicza – znanego na całym świecie malarza, który w tym miejscu miał swoją pierwszą warszawską wystawę.

Wyjątkowym miejscem jest sala Ludwikowska – zachowano jej oryginalny wystrój i zdobienia. Ma 180 m2 powierzchni i pomieści ponad 200 osób. Najnowszym nabytkiem jest tam wielki ekran tylnoprojekcyjny. Każda sala oferuje wszystko, co konieczne jest do sprawnego przebiegu seminarium lub konferencji – łącznie z możliwością tłumaczenia kabinowego.

RESTAURACJE I BARY

Posiłki serwowane są w restauracji Strauss (miejsce dla 72 osób), gdzie dominuje kuchnia europejska z elementami kuchni polskiej. Śniadania, podawane od godziny 6:30, są w formie bufetu i jest to ponad 200 produktów. Lunch lub kolacja to chociażby pierś i udko kaczki z czerwoną kapustą, jabłkami i kopytkami na maśle czy grillowane krewetki jumbo w maśle chili z rukolą i dzikim ryżem.

Obok mieści się Bar Bojangles – z klubową, swingującą atmosferą, koncertami na żywo i wspólnym oglądaniem sportowych wydarzeń. Goście spotykają się tam także na biznesowych rozmowach przy kieliszku dobrego wina.

RELAKS

Na dole pracuje, czynny przez całą dobę tylko dla gości hotelowych, Health & Fitness Club. Tam także można skorzystać z usług, otwartego właśnie i prowadzonego przez zewnętrzną firmę, centrum Fitness z bogatą ofertą masaży.

OCENA

Miejsce w sercu Warszawy z klimatem przedwojennego szyku. Świetny wybór dla biznesu.

 

FAKTY

Pokoje: W ofercie jest 206 pokoi: 26 Standard, 131 Superior, 31 Deluxe Business, 10 Executive, 5 Junior Suite, 2 Suite oraz Apartament Angielski.

Tipy: Doskonała lokalizacja, świetna kuchnia.

Koszty: Pokój Standard, z wliczonym w cenę śniadaniem, rezerwowany w początkach marca na stronie internetowej hotelu, kosztował 235 złotych.

KONTAKT 

Polonia Palace, Al. Jerozolimskie 45,

00-692 Warszawa,

tel.: + 48 22 31 828 00,

poloniapalace.com


Ul. Al. Jerozolimskie 45, Warszawa, Polska.
Tel. +48223182800

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji