Swiss z klasą

Autor tekstu: , Data publikacji:

Szwajcarski przewoźnik poprawia komfort podróży swoich pasażerów.

Nagradzana, także w naszych corocznych rankingach, jako czołowa europejska linia lotnicza, Swiss dotrzymuje kroku najlepszym. Tym razem poprawia komfort podróżowania w klasie biznesowej. Zmiany pojawiają się zarówno na trasach europejskich, jak i long houlowych czy w specjalnym Business Jet – odrzutowcu Boeinga (BBJ) zabierającym na pokład 56 pasażerów, kursującym każdego dnia pomiędzy Zurychem i Nowym Jorkiem.

Swiss Business to obecnie mieszanka komfortu podczas podróży oraz wygody – dzięki licznym udogodnieniom dla osób korzystających z tej klasy.  Jako specjalni pasażerowie, podróżni Swiss Business mogą korzystać z salonów biznesowych przewoźnika oraz saloników Star Aliance. Podczas odprawy mogą korzystać z uprzywilejowanych, dedykowanych specjalnie im stanowisk. Warto też zdecydować się na coraz bardziej popularną metodę odprawy przez telefon komórkowy lub Internet, z możliwością wybrania sobie najbardziej odpowiedniego miejsca. W Swiss daje to sporą oszczędność czasu.

Obecnie nowa Swiss Business służy już pasażerom podróżującym z Zurychu do Nowego Jorku, Dubaju/Muskatu, Delhi oraz Bombaju. W ciągu najbliższych miesięcy A330-300 będą z tą klasą obsługiwały kolejnych osiem destynacji. Samoloty A340 w nowej konfiguracji będą obsługiwały kolejnych 11 kierunków.

Więcej przestrzeni

Na trasach międzykontynentalnych pasażerowie klasy biznesowej witani są kieliszkiem szampana lub orzeźwiającym sokiem. W Airbusie A330-300 fotele ustawione są w konfiguracji 1+2+1 oraz 2+2+1 – zdecydowanie ułatwia to obecnie dotarcie do swojego miejsca. Fotele mają od 50,8 do 57,15 cm szerokości. Wystarczająco dużo, by zapewnić wygodę w czasie najdłuższej podróży. Jeśli pasażer ma potrzebę pracować ma do dyspozycji własne gniazdo elektryczne (napięcie 110 V) i oczywiście własny płaski ekran (w A 330-300 ekran ma przekątną 12,1 cala). Dzięki portowi USB umieszczonemu w fotelu można zgrać bezpośrednio na ekran niezbędne do pracy informacje z iPoda lub iPhone’a. Gdy nadchodzi pora relaksu fotel rozkłada się w zupełnie płaskie łóżko o długości dwóch metrów ze zintegrowaną funkcją masażu.

W Airbusie A340 fotele biznesowe ustawione są w konfiguracji 2+2+2, rozstawione są w odstępie 152 centymetrów a szerokość siedziska wynosi 52 centymetry. Fotel można regulować elektrycznie. Obok oparcia jest osobista lampka do czytania a dodatkową wygodę zapewnia podnóżek w poprzedzającym fotelu. Wymiana wnętrz klasy biznesowej w A340 właśnie trwa.

Monitor dostępny każdemu pasażerowi w A340 ma przekątną 10,4 cala. Podobnie jak w Airbusach A330-200, których wnętrze także czeka gruntowna przebudowa – zakończy się w roku 2011.

Dla ciała, dla ducha

Pokładowa rozrywka w Swiss stoi na wysokim poziomie. Pasażerowie biznesowi w A340 i A330-300 mają do dyspozycji system audio/video on-demand – mogą więc wybierać dowolnie spośród 22 filmów, 40 programów telewizyjnych, 16 kanałów radiowych i 15 gier. Płyt CD z muzyką jest do dyspozycji ponad trzysta. Można sobie samemu skompilować play listę na całą podróż.

Korzystając z monitora pasażer w Swiss Business może wpisać tekst, który ma możliwość wysłać jako SMS, e-mail lub faks. Na ekranie wyświetlane są przez całą drogę informacje dotyczące prędkości przelotowej, wysokości, pokonanego i pozostałego do pokonania dystansu. Pasażerowie korzystający z przesiadki w Zurychu lub Genewie mogą też znaleźć na ekranie wiadomość o najbliższych połączeniach.

Równie wysoki poziom, potwierdzany zresztą nagrodami, prezentuje pokładowa kuchnia. W Swiss Business jest to fuzja kuchni międzynarodowej i narodowych szwajcarskich przysmaków. Jeśli tylko apetyt dopisze pasażerowie mają okazję zasiąść do wystawnego pięciodaniowego posiłku. W przerwach stewardesy serwują lekkie przekąski i lody. Jeśli ktoś ma zamiar szybko udać się na spoczynek, wystarczy jedynie zgłosić to obsłudze. Zaraz po starcie i osiągnięciu przelotowej wysokości taki pasażer otrzyma lekką kolację, by jak najszybciej mógł skorzystać z rozkładanego fotela i pójść spać.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji