Portfolio produktowe marki NEOPLAN, należącej do MAN Truck & Bus SE) to 3 modele: Tourliner, Cityliner oraz Skyliner
Pierwszy z nich to klasyczny autokar o długościach 12-metrów, występuje również w wersjach o długości 13,1 metra, 13,26 metra i 13,9 metra, który swoją stylistyką zachwycił jurorów konkursu IF Award 2017 i otrzymał nagrodę za najlepsze wzornictwo. Po premierze nowej generacji na targach IAA 2016, Tourliner zyskał ledowe światła do jazdy dziennej w kształcie pierścieni, lepszy współczynnik właściwości aerodynamicznych(oporu powietrza) – +20%, płaską podłogą umożliwiająca elastyczne ukształtowanie wnętrza dla różnych zastosowań, a przede wszystkim nowy silnik D2676 LOH z zoptymalizowanym układem przenoszenia napędu i nowym układem MAN EfficientCruise z systemem EfficientRoll. Jego konstrukcję dostosowano do normy ECE R66.02.
2 fantastycznie wyposażone autobusy Neoplan Tourliner towarzyszy muzykom orkiestry symfonicznej, która podróżuje po całej Europie z trasą koncertową wybitnego kompozytora muzyki filmowej Hansa Zimmera – „The World of Hans Zimmer”,
Podobnie jak we wszystkich autobusach turystycznych Neoplan, również w tym modelu dostępny jest szereg systemów asystujących, w tym asystent hamowania awaryjnego EBA, a także wyposażony w funkcję utrzymywania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu tempomat ACC, system kontroli ciśnienia w oponach TPM czy asystent wspomagania koncentracji MAN AttentionGuard.
Piękna forma i innowacyjne wzornictwo Neoplan’a Cityliner przyciągają wzrok nie tylko miłośników autobusów. Dzięki zastosowaniu sześciocylindrowego silnika D26, spełniającego normę Euro 6, autobus łączy ze sobą doskonałe osiągi z niskim zużyciem paliwa jak również optymalnym rozplanowaniem przestrzeni pasażerskiej.
Wszystkie autobusy marki Neoplan wyposażone są we wspomagany GPS’em tempomat adaptacyjny MAN EfficientCruise®. Wykrywa on wzniesienia i spadki wzdłuż trasy z wyprzedzeniem do trzech kilometrów. Oznacza to, że może dostosować wybrany bieg i prędkość, aby osiągnąć optymalną ekonomię podczas jazdy.
Nowy Skyliner od razu wzbudza respekt, zarówno wśród kierowców, jak i pasażerów. Jego wysokość to cztery metry, a pojemność maksymalna sięga 83 miejsc. Dwupiętrowy autokar można wyposażyć we wszystkie systemy wspomagania pracy kierowcy, dostępne w aktualnej ofercie Neoplan: za bezpieczne hamowanie odpowiadają elektroniczny system hamowania EBS i system ABS oraz asystent hamowania (BA). Regulacja poślizgu napędowego (ASR), system ElectronicStability Program (ESP) ze zintegrowanym systemem Roll-Over-Prevention poprzez sterowane hamowanie pojedynczymi kołami lub automatyczną redukcję momentu silnika zapewniają utrzymanie się autobusu na torze jazdy nawet w krytycznych sytuacjach. Systemy Maximum Speed Control (MSC), AdaptivCruise Control (ACC), system stablizacji nadwozia (CDS) i Lane Guard System (LGS) wspomagają z kolei kierowcę w realizacji jego odpowiedzialnego zadania i mogą znacznie zmniejszyć ryzyko wypadku. I wreszcie system kontroli ciśnienia w oponach.
Nowością w wyposażeniu autobusów marki Neoplan jest też w układ OptiView, czyli system kamer zamiast lusterek, który świętował swoją światową premierę na ostatnim IAA i będzie dostępny we wszystkich modelach Neoplana od 2020 r.
W ciągu ostatnich miesięcy na zakup luksusowych autobusów turystycznych Neoplan Skyliner zdecydowało się kilku polskich przewoźników. Od marca br. 3 takie autobusy jeżdżą w barwach Flixbus, w kwietniu br. do floty śląskiej firmy Bomatur dołączyły kolejne Skyliner’y – łącznie jest ich już 7. Na zakup 5 dwupokładowców zdecydowała się również poznańska firma Funklub.
– Polska zasługuje na Neoplana. Ta marka jest bardzo dobrze znana nad Wisłą i wielu przewoźnikom pozytywnie się kojarzy. Stosowane w tych autobusach systemy aktywnie wspomagają prace kierowcy. Takie rozwiązania jak system wspomagania skrętu z aktywnym ostrzeganiem i wykrywaniem pieszych, wyświetlaczem ograniczenia prędkości i automatycznym rozpoznawaniem znaków drogowych wyznaczają nowe standardy w zakresie bezpieczeństwo i sprawiają, że podróż jest jeszcze wygodniejsza. Mimo spadku rynkowego w segmencie autobusów w Polsce, MAN osiągnął po pierwszym półroczu 2019 roku bardzo dobry wynik i udział w rynku na poziomie 20,6%. – mówi Marc Martinez, prezes zarządu MAN Truck & Bus Polska.