Air Canada: Sztokholm
W czerwcu 2024 roku Air Canada uruchomi dwie sezonowe trasy do Sztokholmu. Będą to trzy loty tygodniowo z Montrealu i dwa loty tygodniowo z Toronto. Obie trasy będą obsługiwane przez samoloty trzyklasowe Boeing 787 Dreamliner w podziale na trzy klasy kabinowe. Między Montrealem a Sztokholmem nie latają obecnie żadne inne linie lotnicze, a trasę Toronto-Sztokholm obsługuje także linia SAS.
Qantas: Paryż
Należące do sojuszu Oneworld linie lotnicze Qantas wprowadzają kolejne bezpośrednie połączenie między Australią a Europą, uruchamiając nową trasę między Perth a Paryżem przed Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi w 2024 roku.
Od 12 lipca bieżącego roku, 17-godzinne rejsy na trasie Perth-Paryż będą początkowo obsługiwane przez cztery dni w tygodniu samolotami Boeing 787-9 Dreamliner, a od połowy sierpnia liczba ta zostanie zredukowana do trzech lotów tygodniowo. Należące do przewoźnika maszyny 787-9 Dreamliner mogą pomieścić 42 pasażerów w klasie biznes w układzie 1-2-1, a także 28 w klasie ekonomicznej premium w układzie 2-3-2 i 166 w standardowej klasie ekonomicznej w układzie 3-3-3.
United Airlines: Faro
Ten amerykański przewoźnik stanie się pierwszą i jedyną linią lotniczą oferującą bezpośrednie loty między Stanami Zjednoczonymi a portugalskim Faro, oferując od 24 maja połączenie z nowojorskiego lotniska Newark cztery razy w tygodniu. Trasa obsługiwana przez Boeinga 757-200 dołączy do istniejących połączeń United z Portugalią, takich jak Nowy Jork (Newark) – Lizbona, Waszyngton (Dulles) – Lizbona, Nowy Jork – Porto oraz Nowy Jork – Ponta Delgada na Azorach.
JetBlue: Dublin, Edynburg i Paryż
W 2024 roku tani przewoźnik rozszerzy swoją siatkę połączeń transatlantyckich o sezonowe połączenia do Dublina i Edynburga. Linie będą obsługiwać codzienne rejsy z nowojorskiego lotniska JFK i bostońskiego Logan International do Dublina w okresie od 13 marca do 30 września bieżącego roku, a także codzienne połączenia z lotniska JFK do Edynburga w okresie od 22 maja do 30 września.
Najnowsze trasy transatlantyckie JetBlue będą obsługiwane przez samoloty A321 neo, wyposażone w 16 podniebnych apartamentów Mint Suite i 144 miejsca w klasie ekonomicznej. Od 3 kwietnia 2024 roku ruszą również loty między Bostonem a Paryżem, dzięki czemu europejska sieć JetBlue powiększy się do pięciu destynacji.
Gulf Air: Kanton i Szanghaj
W styczniu bieżącego roku narodowy przewoźnik Bahrajnu wprowadził do swojej siatki połączeń loty do Chin. Przewoźnik będzie latał do Kantonu i Szanghaju ze swojego hubu na międzynarodowym lotnisku w Bahrajnie. Loty będą obsługiwane przez maszyny Boeing 787 Dreamliner w konfiguracji dwuklasowej z 26 miejscami w klasie biznes i 256 w klasie ekonomicznej.
Delta: Monachium i Neapol
Linie Delta poinformowały o wprowadzeniu nowych tras do Monachium i Neapolu latem 2024 roku. Loty między nowojorskim lotniskiem JFK a Neapolem ruszą 23 maja. Tym samym Delta wzbogaci swoją dotychczasową siatkę połączeń do Włoch, na którą obecnie składają się połączenia z Mediolanem, Rzymem i Wenecją. 9 kwietnia przewoźnik uruchomi nowe połączenie między JFK a Monachium obsługiwane trzy razy w tygodniu. Dodatkowo 23 maja, po raz pierwszy od 2019 roku, Delta wznowi loty między JFK a irlandzkim Shannon.
LEVEL: Miami
Niskokosztowe linie LEVEL należące do International Airlines Group (IAG) wkrótce wystartują ze swoją piątą destynacją w USA. Pierwsze loty do Miami wystartują jeszcze w tym roku.Począwszy od 31 marca 2024 roku samoloty LEVEL będą wykonywać trzy loty tygodniowo między Barceloną a Miami International. Do obsługi nowego połączenia przewoźnik wydzierżawi szósty samolot, Airbusa A330-200 z 314 miejscami na pokładzie. Nowa trasa będzie uzupełnieniem dotychczasowej amerykańskiej siatki połączeń linii, na którą składają się połączenia do Bostonu, Los Angeles, Nowego Jorku JFK i San Francisco (sezonowe).
Lufthansa: Seattle, Minneapolis-St Paul i Raleigh-Durham
W bieżącym roku Lufthansa uruchomi trzy nowe trasy transatlantyckie ze swoich węzłów we Frankfurcie i Monachium. Pierwszym z nich będzie codzienne połączenie obsługiwane przez samoloty Airbus A350 między Monachium a Seattle-Tacoma International, które ruszy 30 maja bieżącego roku. Trasa ta uzupełni istniejące połączenia Lufthansy między Frankfurtem a Seattle. W sezonie zimowym połączenie to zostanie ograniczone do trzech lotów tygodniowo.
Latem tego roku Lufthansa uruchomi również swoją pierwszą trasę do Minneapolis-St Paul, z codziennymi całorocznymi połączeniami z Frankfurtu. Regularne rejsy wystartują 4 czerwca i będą obsługiwane przez samoloty Boeing 787-9. Przewoźnik potwierdził również plany uruchomienia po raz pierwszy połączenia między Frankfurtem a Raleigh-Durham (USA), które będzie realizowane pięć razy w tygodniu poczynając od 6 czerwca 2024 roku.
Norse Atlantic: Los Angeles
Od 1 maja bieżącego roku linie Norse Atlantic Airways uruchomią nowe bezpośrednie połączenie między Paryżem a Los Angeles, obsługiwane sześć razy w tygodniu przez samoloty Boeing 787 Dreamliner. Ten tani przewoźnik obsługuje już całoroczne połączenia z Paryża CDG na lotnisko JFK, a 11 grudnia ubiegłego roku uruchomił połączenie z Paryża CDG do Miami obsługiwane cztery razy w tygodniu.
Virgin Atlantic: Bengaluru
31 marca tego roku Virgin Atlantic uruchomi nową trasę do Indii, z codziennymi połączeniami z londyńskiego Heathrow do Bengalur. Rejsy będą obsługiwane przez samoloty typu Boeing 787-9 w układzie z 31 miejscami w kabinie Upper Class, 35 w Premium i 192 w klasie ekonomicznej. Przewoźnik planował również uruchomienie od 13 maja bieżącego roku nowej trasy do Sao Paulo, ale ostatecznie przełożył tę datę na rok 2025. To już drugi raz, kiedy Virgin przesunął inaugurację tej trasy, po tym jak po raz pierwszy ogłosił ją w 2019 roku.
Aer Lingus: Denver
Linie lotnicze Aer Lingus ogłosiły zamiar wprowadzenia połączeń na lotnisko Denver International od 2024 roku. Loty do Denver z Dublina rozpoczną się 17 maja tego roku i będą realizowane cztery razy w tygodniu. Ponadto od 29 kwietnia tego roku przewoźnik wznowi loty na trasie Dublin-Minneapolis-St Paul. Początkowo przywrócona trasa będzie realizowana cztery razy w tygodniu. Od października częstotliwość rejsów wzrośnie do siedmiu tygodniowo, a od następnej zimy rejsy będą obsługiwane maszynami A321 XLR.
Etihad: Boston
31 marca tego roku linie Etihad Airways uruchomią połączenie z Abu Zabi do Bostonu realizowane cztery razy w tygodniu. Jest to czwarta destynacja przewoźnika w Stanach Zjednoczonych po Chicago, Nowym Jorku i Waszyngtonie, jak również połączeniu do Toronto w Kanadzie. Do obsługi nowego połączenia wykorzystywany będzie Boeing 787-9 Dreamliner z 22 miejscami w klasie biznes i 271 w klasie ekonomicznej.
British Airways: Abu Zabi
Linie British Airways powracają do Abu Zabi po raz pierwszy od 2020 roku. Codzienne całoroczne loty na tej trasie zostaną wznowione 20 kwietnia i będą obsługiwane przez samoloty Boeing 787-9. Rejsy te będą stanowić dopełnienie dotychczasowego połączenia do Dubaju realizowanego trzy razy dziennie. Ponadto w październiku ubiegłego roku linie uruchomiły nowe połączenie realizowane trzy razy w tygodniu z londyńskiego portu Gatwick do Akry w Ghanie, a także z Heathrow do stolicy Łotwy, Rygi.