Za obrotowym wejściem otwiera się przestronne lobby. Nowoczesny design nie przytłacza, sprawia wrażenie wysublimowanej dystynkcji i elegancji. Recepcja mieści się po lewej stronie. Tuż za nią jest stanowisko consierge i windy. Parter to również dwustanowiskowe centrum biznesowe, gdzie można skorzystać z komputerów z szybkim Internetem i wszelkich usług biurowych dostępnych na życzenie. Tam też, uruchomiony niedawno w niedużym stoisku tuż przy recepcji, mieści się punkt szycia na miarę garniturów i koszul. Produkty najwyższej jakości cieszą się coraz większą popularnością wśród gości.
POŁOŻENIE
Lepiej być nie może. Pięciogwiazdkowy hotel stoi w samym sercu miasta, przy ulicy Emilii Plater, vis a vis Pałacu Kultury i Nauki. Ruch nie ustaje tu nigdy. Dworzec kolejowy Warszawa Centralna to zaledwie kilkusetmetrowy spacer. Podróż taksówką z lotniska Fryderyka Chopina nie powinna zająć więcej niż 20-25 minut – to niespełna 9 kilometrów. Na zmotoryzowanych czeka w podziemiach piętrowy parking na 179 samochodów.
Hotel należy do grupy IHG, jednego z największych graczy w branży hotelowej na świecie, zarządzającego czterema tysiącami obiektów w ponad stu krajach.
WYPOSAŻENIE POKOI
Intercontinental oferuje 404 pokoje – pośród nich jest 306 pokoi gościnnych, 22 apartamenty i 76 apartamentów mieszkalnych, czyli Residence Suites – wynajmowanych na dłuższy okres. Pokoje utrzymane są w ciepłych pastelowych tonacjach. Choć kilkuletniej eksploatacji zupełnie nie widać i pomieszczenia są jak nowe, znaczna ich część zostanie odświeżona.
W każdym pokoju, a te są bardzo przestrzenne, standardowy liczy minimum 34 m2, jest duże wygodne łóżko klasy king lub queen, indywidualnie sterowana klimatyzacja, biurko do pracy z fotelem, minibar, sejf mieszczący laptopa, dostęp do szybkiego Internetu (ta usługa jest dodatkowo płatna), zestaw do parzenia kawy i herbaty, żelazko z deską do prasowania, a w łazienkach kabiny prysznicowe, wanna, pantofle i szlafrok, waga oraz firmowe kosmetyki.
Dedykowane dla biznesu są piętra od 36 do 41 z pokojami Club Rooms (jest ich 98). Mają własną recepcję oraz dostęp do mieszczącego się na 41 piętrze hotelu Club Lounge – kilku pomieszczeń, gdzie można zjeść śniadanie, zaprosić biznesowego kontrahenta na kameralne spotkanie, spędzić czas przed telewizorem, a także zasiąść w specjalnie do tego wyznaczonej sekcji przed monitorem komputera, by załatwić niezbędną korespondencję elektroniczną. Lounge jest dostępne jedynie dla gości z pokoi klubowych, dlatego gwarantuje intymność oraz spokój. Przez cały czas dyżurują tam osoby z obsługi gotowe do pomocy w każdej sprawie.
Wyjątkową usługą są pokoje Residence Suites. To tak naprawdę namiastka domu z pełną obsługą hotelową. Tych apartamentów jest 76, ich powierzchnia to od 38,5 m2 przez 48 czy 56 m2 aż po apartamenty deluxe liczące 84 metry kwadratowe. W tym ostatnim są dwie sypialnie, salon z sofą dla dwójki gości, biurkiem, stołem obiadowym dla czterech osób, osobną łazienką dla gości i w pełni wyposażonym aneksem kuchennym (z lodówką i zmywarką do naczyń). Mieszkańcy mają pełen dostęp do wszelkich hotelowych udogodnień poczynając od parkingu i całodobowej ochrony po korzystanie z business center i basenu wraz z centrum fitness.
Takie pokoje wynajmowane są co najmniej na okres trzech tygodni. Cieszą się bardzo dużym powodzeniem. Najdłuższy pobyt, jaki zanotowano w Residence Suite to… trzy lata.
Ozdobą hotelu jest Apartament Prezydencki. Mieści się na 40 piętrze hotelu, gwarantując niezwykły widok z okien. Na 170 m2 mieszczą się: wielki salon, sypialnia, gabinet, dwie łazienki, kuchnia oraz, jeśli zajdzie potrzeba, połączenie z dodatkowym pomieszczeniem służącym jako pokoje ochrony.
Mieszkałem w Junior Suite mieszczącym się na 31 piętrze hotelu. To dwa bardzo przestronne pokoje, salon do pracy, sypialnia oraz dwie łazienki. Salon wyposażono w duże wygodne biurko do pracy z fotelem i lampką. Stolik, sofa i fotele pozwalają przyjąć tam gości na biznesowym spotkaniu. We wnęce umieszczono naczynia oraz sprzęt do parzenia herbaty i kawy a na komodzie mieszczącej minibar ustawiono duży telewizor.
Widok z okien, szczególnie po zmroku, kiedy Warszawę rozświetlają tysiące świateł, jest rewelacyjny.
ZAPLECZE BIZNESOWE
Na potrzeby konferencyjne wyznaczono 13 sal rozmieszczonych na dwóch piętrach. Wszystkie mają dostęp do światła dziennego a w sumie liczą ponad 1100 m2.
Największa jest sala balowa Opera, która składa się z czterech mniejszych pomieszczeń, sal: Aida (56 m2), La Boheme (90 m2), Carmen (96 m2) oraz Don Giovanni (192 m2). Wraz z foyer Opera liczy 438 m2 i może pomieścić nawet 500 osób. Na tym samym piętrze są jeszcze trzy mniejsze sale: Verdi, Puccini i Mozart o powierzchni od 46 do 66 m2.
Trzecie piętro zajmują pomieszczenia o nazwach Paderewski, Chopin, Rubinstein i Vivaldi – liczą od 25 do 67 m2 i doskonale sprawdzają się jako miejsca bardziej kameralnych spotkań. We wszystkich salach jest sprzęt techniczny najwyższej jakości, klimatyzacja i dostęp do szybkiego Internetu.
RESTAURACJE I BARY
Śniadania serwowane są w formie bufetu w restauracji Downtown od godziny 6:30. Niezwykłym dodatkiem do bogatego bufetu jest muzyka na żywo w wykonaniu harfistki. Restauracją a la carte jest mieszcząca się tuż obok Frida. Warto spróbować tam doskonałego tatara, który przygotowywany jest przez kucharza bezpośrednio przy stole gościa, podobnie zresztą jak płonące dzięki tequili meksykańskie naleśniki z karmelem i truskawkami. Wkrótce Frida zostanie zamknięta i przejdzie renowację.
Niezobowiązująca atmosfera panuje w pobliskim +OneBarze – można tam spędzić czas przy jednym z setek serwowanych drinków. Bar czynny jest od 10:00 do 1:00. Na parterze hotelu mieści się też Pijalnia Czekolady E. Wedel.
RELAKS
Na 43 piętrze hotelu, zorganizowano Riverview Wellness Centre. To duże centrum odnowy z siłownią, sprzętem fitness oraz niezwykłym basenem, jacuzzi i sauną. Relaks jest niezapomnianym przeżyciem, dość powiedzieć, że można odpoczywać w jacuzzi położonym mniej więcej na poziomie zegara na wieży Pałacu Kultury i Nauki.
OCENA
Pięć gwiazdek w samym centrum Warszawy spełniające wymagania najbardziej wybrednego gościa biznesowego.
FAKTY
Pokoje: Hotel oferuje 404 pokoje, wśród nich 22 apartamenty, 98 pokoi klubowych dedykowanych dla biznesu, Apartament Prezydencki a także 76 przestronnych apartamentów Residence Suites przygotowanych do wynajęcia na dłuższy czas (od 3 tygodni).
Tipy: Doskonała lokalizacja, jakość obsługi, niezwykłe centrum wypoczynkowe z widokiem na całe miasto.
Koszty: Pokój klubowy dedykowany dla biznesu ze specjalnym dostępem do Club Lounge można wynająć korzystając ze strony internetowej hotelu już za 115 euro.
KONTAKT
Emilii Plater 49,
00-125 Warszawa;
tel.: +48 22 328 8888;