Hotel Marriott, Warszawa

Autor tekstu: , Data publikacji:

Wysoki na 41 pięter budynek hotelu Marriott zna każdy, kto choć raz znalazł się w Warszawie. Choć w okolicy wyrosła mu konkurencja w postaci biurowców i innych hoteli, to trudno go nie zauważyć. Tym bardziej, że jest połączony podziemnym przejściem z pasażem prowadzącym do Dworca Centralnego, zaś dolną jego część, do piętra dwudziestego, stanowią pomieszczenia biurowe.

W efekcie w hotelu zawsze jest gwarno i tłoczno, tak za sprawą mieszkających tu gości (Marriott często zapełniony jest w całości), jak i osób odwiedzających hotelowe lobby czy jedną z tutejszych restauracji. Warszawski Marriott został otwarty w 1989 roku, z wielką pompą – był to wówczas pierwszy w Polsce hotel, zarządzany przez zachodnią sieć. Do historii przeszły anegdoty o tym, jak personel radził sobie z trudnościami, choćby z zaopatrzeniem – wobec niedoborów rynkowych produkty spożywcze musiały być sprowadzane z zagranicy – aby je zamówić, należało poczekać na międzynarodowe połączenie telefoniczne, co zabierało kilka dni.

Do ciekawostek należy zaliczyć fakt, że z prawie 400 obecnie zatrudnionych w hotelu osób, aż 70 pracuje w nim od chwili uruchomienia. Mimo dwóch dziesięcioleci, wnętrza Marriotta wyglądają na nowe, a to dzięki temu, że są nieustannie poddawane renowacji – oczywiście, nie wszystkie, ale każdego roku jakaś część hotelu jest odnawiana. Bardzo pozytywne wrażenie robią także wszechobecne dzieła sztuki. Nie sposób przy okazji Marriotta nie wspomnieć o wartości dodanej w postaci rewelacyjnego widoku na Warszawę – taką panoramą może poszczycić się niewiele miejsc w stolicy.

POŁOŻENIE

W Warszawie trudno o lepsze, samo centrum, tuż przy Dworcu Centralnym i Pałacu Kultury. Dojazd z lotniska zabiera kwadrans (chyba, że nawiedzi stolicę fala korków), metro jest oddalone o kilkaset metrów, linii autobusowych i tramwajowych co niemiara. W okolicy znajduje się masa restauracji, teatry, kino, centrum handlowe Złote Tarasy i oczywiście ogromna ilość firm, które są naturalnym celem gości, zamieszkujących hotel Marriott – wszak hotel ma profil wyraźnie biznesowy.

WYPOSAŻENIE POKOI

Część mieszkalna hotelu obejmuje piętra od 21 do 41 (niżej są biura różnych firm, do tej części prowadzi osobne wejście). Mieści się w niej 518 pokoi. W standardowym wyposażeniu pokoju znajduje się łóżko z wygodnym, tworzonym specjalnie dla sieci Marriott, materacem o nazwie Heaven’s Sleep – lub też dwa łóżka osobne. Goście mają także do dyspozycji sofę i fotele, telewizor LCD, biurko do pracy, minibar, darmową wodę do picia oraz sejf. W każdym pokoju znajduje się też żelazko i deska do prasowania. Pokoje wyższych klas mają kapcie i szlafrok, ale w standardowych można je zamawiać u obsługi. Wszystkie łazienki mają na wyposażeniu wannę z prysznicem – w pomieszczeniach o wyższym standardzie prysznic jest osobno. Marriott oferuje gościom zestaw kosmetyków własnej marki. W całym hotelu działa Internet bezprzewodowy, jest on płatny, koszt to 75 zł za dobę  lub 25 zł za godzinę (można wykupić kartę z kodem dostępu).

Piętra 37, 38 oraz 39 mają podwyższony standard i są przeznaczone dla gości biznesowych. Znajdują się tutaj m.in. 62 pokoje Executive, mieszkający w nich goście mają dostęp do części klubowej, w której mogą zjeść śniadanie, zameldować się lub wymeldować, skorzystać z dwóch stanowisk komputerowych, skorzystać z oferty napoi i przekąsek. Executive Lounge czynny jest przez całą dobę.

Bardzo ciekawą ofertą są apartamenty Business. Jest ich w hotelu piętnaście, każdy z nich składa się z dwóch obszernych pomieszczeń. Jedno to duża sypialnia, a drugie – pokaźny salon z sofą i fotelami, a także dużym stołem konferencyjnym. Goście mają tu także do dyspozycji aneks kuchenny, dzięki czemu apartament taki jest idealny dla kogoś, kto chce zamieszkać w hotelu na dłużej. Można tu także zorganizować niewielkie spotkanie biznesowe. W razie potrzeby apartament Business można połączyć z sąsiednim, tworzy się wówczas ogromna przestrzeń mieszkalna. Oryginalną propozycją jest apartament Junior Corner.  Pomieszczenia tego typu, a jest ich sześćdziesiąt, znajdują się w narożnikach hotelu. Oprócz interesującego zagospodarowania wnętrza mają narożne pokoje kąpielowe z ogromnymi oknami – widok na Warszawę niezapomniany.

Marriott dysponuje także innymi apartamentami, z których największy jest dwupoziomowy apartament prezydencki, połączony z hotelowym barem na 40 piętrze osobnym korytarzem (w apartamencie mieszkał m.in. Michael Jackson, korytarz służył mu do gry w rzutki). W apartamencie tym znajdują się 2 sypialnie, 3 łazienki oraz salon.

Warte podkreślenia jest doskonałe wyciszenie hotelu, przez szczelne okna nie dochodzi najmniejszy nawet dźwięk, a ruch w centrum Warszawy jest przecież ogromny. Marriott oferuje piętnaście pokoi, przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. W hotelu funkcjonuje system ochrony środowiska, jego składowymi są m.in. żarówki typu LED w całym budynku, segregacja odpadów, a także – przy dłuższych pobytach – sprzątanie pokoi nie codziennie, lecz co 3 dni, oczywiście na wyraźne życzenie gościa (w ten sposób hotel oszczędza wodę i zużywa mniej detergentów).

ZAPLECZE BIZNESOWE

Marriott ma ogromną ofertę konferencyjną. Stanowi ją 18 doskonale wyposażonych pod względem audiowizualnym sal, które łącznie mają 2600 m2 powierzchni. Największą z nich jest Sala Balowa, w której pomieści się do 700 osób, można ją w razie potrzeby dzielić na sześć sektorów. Nieco mniejszą pojemność (do 250 gości) ma Sala Kongresowa – znajduje się w niej scena oraz kabiny dla tłumaczy. Z kolei Sala Bałtyk dzieli się na trzy części, jest w stanie pomieścić do 500 gości.

Oprócz tych pomieszczeń Marriott oferuje inne sale, o powierzchni od 20 do 62 m2. Nie trzeba dodawać, że tak ogromna liczba sal powoduje, że w hotelu można zorganizować dowolną imprezę, tym bardziej, że Marriott zapewnia obsługę kelnerską nawet dla 5 tysięcy osób. Ciekawostka: wszystkimi urządzeniami w każdej sali steruje się przy pomocy iPoda, umieszczonego w specjalnym gnieździe w ścianie.

RESTAURACJE I BARY

Ogrom wyboru. Hotel Marriott ma bowiem aż osiem miejsc „kulinarnych”. Amatorzy włoskiego jedzenia powinni zawitać do Parmizzano, w której mogą skosztować południowych dań (świetna sałatka z rukolą, pyszne tiramisu) oraz doskonałych win. Z kolei Lila Weneda zaprasza na śniadania i brunche w postaci szwedzkiego stołu. Vienna Cafe jest kawiarnią w typowo wiedeńskim stylu, z całą masą słodyczy i rewelacyjną kawą. Sushi Bar specjalizuje się w japońskich przekąskach.

La Pattiserie to cukiernia, specjalizuje się w wyrobie ciast i pieczywa. Z kolei restauracja Champions ma zacięcie sportowe – to popularne miejsce, w którym goście delektują się amerykańską kuchnią przy okazji oglądania wydarzeń sportowych. W Lobby Bar goście znajdą koktajle i drinki, a jeśli wjadą na samą górę, to czeka ich wizyta w dwupoziomowym barze Panorama (piętra 40 oraz 41), a w nim kawy, herbaty, koktajle i widok na całą Warszawę.

RELAKS 

I tu hotel Marriott nie zawodzi. Na poziomie minus 1 znajduje się centrum fitness sieci World Health Class Academy. Oferuje przestronną siłownię z wysokiej klasy sprzętem, saunę parową i suchą, dwa jacuzzi, basen, masaże, salon Spa o nazwie Guinot, a także całą masę zajęć z instruktorami. Wstęp dla gości hotelowych jest bezpłatny.

OCENA

Idealny hotel dla biznesmena, który przyjeżdża w sprawach zawodowych do Warszawy. Wygodne pokoje, bogata oferta kulinarna, lokalizacja w centrum miasta.

 

FAKTY

Pokoje: Hotel Marriott posiada 518 pokoi, w tym 361 pokoi standardowych, 62 pokoje Executive, 60 apartamentów Junior Corner, 15 apartamentów Business, 12 apartamentów dwupoziomowych, 4 apartamenty konferencyjne, 3 apartamenty wiceprezydenckie oraz 1 apartament prezydencki.

Tipy: Duża liczba pokoi o charakterze biznesowym, Executive Lounge na 38 piętrze, doskonałe warunki do wypoczynku i pracy.

Koszty: Cena wynajęcia pokoju standardowego w maju wynosił od 365 złotych.

KONTAKT

Hotel Marriott, Al.Jerozolimskie 65/79,

00-697 Warszawa,

tel. +48 22 630 55 28,

marriott.com/wawpl


Ul. Al.Jerozolimskie 65/79, Warszawa, Polska.