Biznes w kolorze blue

Autor tekstu: , Data publikacji:

Bezpłatne przeloty, zmiana klasy na wyższą, możliwość przewożenia większego bagażu – to niektóre z wielu korzyści, jakie mogą otrzymać firmy, które wezmą udział w nowym programie Air France i KLM o nazwie BlueBiz.

BlueBiz jest programem oszczędnościowym dla firm, korzystających z przelotów liniami Air France i KLM, a także innych przewoźników, współpracujących z nimi w programie. Idea jest prosta, za każdy zakupiony bilet firma otrzymuje zwrot części pieniędzy – w postaci punktów, gromadzonych na specjalnym koncie BlueBiz.

Przelicznik jest prosty i oczywisty, 1 punkt równa się 1 zł. Im dłuższa trasa i droższy bilet, tym więcej punktów firma otrzymuje. Gromadzone w ten sposób oszczędności firma może wymieniać na bezpłatne przeloty, upgrade (podwyższenie klasy przelotu) czy nadbagaż. Uczestnictwo w programie jest bezpłatne.

Program BlueBiz oferuje także premie powitalne, ponadto do programu są zaliczane wszystkie bilety, kupowane przez firmę, niezależnie od tego, czy chodzi o delegacje, czy też o incentive dla pracowników lub kontrahentów. Istotna jest także swoboda w wydawaniu oszczędności, zgromadzone kredyty firma wymienia na dowolne bilety w dowolnym czasie oraz kierunku (może je też przeznaczyć na zmianę klasy przelotu oraz nadbagaż).

Punkty można wykorzystać na przeloty Air France i KLM, nawet jeśli są wykonywane w praktyce przez inne linie, partnerów w programie. Należą do nich m.in. Aliltalia, Czech Airlines, Kenya Airlines czy Delta. Bilety nagrodowe obejmują wszystkie klasy i taryfy. Nagroda obejmuje nie tylko taryfę, ale również wszystkie podatki i opłaty lotniskowe (firma musi mieć punkty na całkowitą wartość biletu, nie ma możliwości łączenia punktów z innymi formami płatności).

Członkostwo w BlueBiz jest bezpłatne i nie wyklucza uczestnictwa w innych programach. Warto podkreślić, że program zapewnia podwójną oszczędność, za ten sam przelot są przyznawane i kredyty BlueBiz, i mile na konto indywidualne pasażera w programie lojalnościowym Flying Blue. Oszczędności są ważne przez 2 lata, zatem nawet firmy, których pracownicy latają rzadziej, mają szansę zbierać punkty i wykorzystać je na nagrody.

Aby wziąć udział w programie, wystarczy się zarejestrować pod adresami www.aifrance.pl lub www.klm.pl. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie prostego formularza. Firma otrzymuje potwierdzenie e-mailem, a także unikalny numer w programie, z hasłami dostępu do konta za pośrednictwem Internetu. Przy każdej rezerwacji należy podawać numer BlueBiz. Klient może jej dokonać w biurze podróży, biurach Air France i KLM lub poprzez Internet.

Im więcej zakupionych biletów, im dalsza trasa i droższy bilet, tym więcej kredytów zbierze firma. Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu, może je wymienić na nagrody. Rezerwuje je przez witrynę BlueBiz, a należność jest automatycznie pobierana z jej konta. Dzięki uczestnictwu w programie ogólne wydatki na podróże służbowe maleją, ponieważ część usług jest bezpłatnych (pamiętajmy, że zniżki dla firm sięgają 11 procent, w zależności od trasy i klasy przelotu).

Przykładowo na przelocie z Polski do dowolnego miasta w Europie firma oszczędza 10  – 350 zł, a n atrasach międzykontynentalnych 100 – 1400 zł. Do programu mogą przystąpić też firmy, które nie maja kontraktu handlowego z Air France i KLM.

Dostęp do konta odbywa się przez strony www.airfrance.pl oraz www.klm.pl. Można kontrolować stan konta, dokonywać zmiany danych firmy i hasła, zamawiać nagrody w postaci biletów, zmian klas przelotu czy nadbagażu. Bardzo istotna jest możliwość wstecznego zaliczania odbytych już przelotów.