BIZNES z Agencją

Autor tekstu: , Data publikacji:

Przy inwestowaniu pieniędzy warto pomyśleć o nieruchomościach oferowanych przez Agencję Mienia Wojskowego.

Agencja Mienia Wojskowego od 1996 roku aktywnie wspiera proces modernizacji polskich Sił Zbrojnych. Jako wyspecjalizowana instytucja nadzorowana przez Ministerstwo Obrony Narodowej, gospodaruje mieniem ruchomym i nieruchomościami Skarbu Państwa. Ze środków uzyskanych przez Agencję za sprzedawane, zbędne wojsku, mienie aż 93 procent zasila Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych. Od początku swojej działalności AMW przekazała na ten cel ponad 1,3 miliarda złotych. Agencja prowadzi konsekwentną politykę zbywania nieruchomości, w jej zasobach znajduje się jeszcze wiele interesujących pozycji, które czekają na twórcze i nowoczesne zagospodarowanie. Działalność Agencji na rynku nieruchomości jest doskonałym przykładem na to, że majątek niepotrzebny już wojsku i policji,  może być atrakcyjną i korzystną inwestycją na przyszłość.

Mocną stroną tej oferty jest różnorodność. Obiekty należące do Agencji Mienia Wojskowego zlokalizowane są niemal we wszystkich rejonach Polski. Cechuje je zróżnicowana powierzchnia, odmienna forma zabudowań oraz wielorakie przeznaczenie. Począwszy od rozległych obszarów po byłych lotniskach czy koszarach, poprzez pomieszczenia magazynowe, kończąc zaś na wyjątkowo interesujących obiektach znajdujących się przy istotnych węzłach komunikacyjnych, w miejscowościach wypoczynkowych czy centrach dużych miast. Przy tej okazji warto wspomnieć o tak atrakcyjnych nieruchomościach jak Cytadela w Twierdzy Modlin, działki na Helu, domy wypoczynkowe w Szklarskiej Porębie czy najdroższej nieruchomości w Polsce – wrocławskiej Kępie Mieszczańskiej.

Tradycja i nowoczesność

Tym, co wyróżnia znaczną część nieruchomości oferowanych przez AMW, jest często ich unikalny i historyczny charakter. Wiele z nich to zabytkowe budowle o interesujących i oryginalnych formach architektonicznych, które po odpowiedniej adaptacji mogą służyć nie tylko do celów mieszkalnych, ale też konferencyjnych czy turystyczno-rekreacyjnych. Zabytkowe nieruchomości obok walorów estetycznych mają jeszcze jeden czynnik, który znacząco zwiększa ich szansę na znalezienie przyszłych inwestorów – obligatoryjną pięćdziesięcioprocentową bonifikatę dla nabywcy z tytułu wpisania do rejestru zabytków.

Dzięki temu propozycja adresowana jest nie tylko do dużych podmiotów, które aktywnie działają na rynku, ale też mniejszych firm i indywidualnych inwestorów. Śledząc zmieniające się trendy, Agencja wychodzi naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych nabywców, dostosowując ofertę do wymogów zewnętrznych. Pragmatyczna polityka rynkowa polega także na uwzględnianiu panujących realiów, co przejawia się między innymi w podziale dużych nieruchomości na mniejsze części oraz zagospodarowywaniu ich w drodze dzierżawy. Agencja podejmuje współpracę z władzami lokalnymi, wspierając inicjatywy mające na celu uchwalanie korzystnych planów zagospodarowania przestrzennego, które umożliwiają rozwój i modernizację poszczególnych regionów.

Agencja Mienia Wojskowego ma 7 oddziałów terenowych. Szczegóły oferty i kontakt z poszczególnymi ośrodkami można znaleźć na www.amw.com.pl.