Założenia marki Canopy by Hilton przedstawił Christopher J. Nassetta, prezes i dyrektor generalny Hilton Worldwide.
– Rynek niecierpliwie wyczekuje debiutu marki Canopy by Hilton, która dzięki zakrojonym na szeroką skalę badaniom wyróżnia się innowacyjnym podejściem do takich kwestii jak gościnność i wrażenia gości — powiedział Nassetta. — Za szansę uznaliśmy nie tylko wprowadzenie nowej marki, umożliwiającej nam działalność w kategorii „lifestyle”, lecz także stworzenie nowej jakości w tym segmencie. Chcemy, by nasze hotele były dostępne dla szerszego kręgu podróżujących. W tym celu za niezbędne uznaliśmy ograniczenie roli kosztownego wystroju i skupienie się na idealnym zaspokojeniu potrzeb naszych gości, którzy od hotelu oczekują komfortu, możliwości wypoczynku, a także dodatkowych udogodnień.
Canopy by Hilton ma być przykładem koncepcji hotelu, która charakteryzuje się wysokim potencjałem wzrostu,, przejrzystą ofertą dla gościa oraz trwałym modelem biznesowym. Zdefiniowana przez Hilton Worldwide grupa docelowa gości takich hoteli jest oparta na preferencjach i potrzebach, a nie tylko na profilu demograficznym. – Canopy to w założeniu nowy hotel o starannie wybranej lokalizacji, który pozwala zregenerować się, zapewnia prostą, adaptowaną do potrzeb gości ofertę, a także komfortowo urządzoną przestrzeń. To miejsce, w którym goście mogą poczuć się lepiej – tłumaczą przedstawiciele Hiltona.
Hotel Canopy musi się wyróżniać czterema cechami: doskonałe sąsiedztwem, komfortem i designem, dodatkowymi udogodnieniemi jak darmowe wifi, i tzw. kulturą „positively yours”.
— Potrzeby i preferencje podróżujących dziś osób nieustannie się zmieniają — mówi Jim Holthouser, wiceprezes wykonawczy ds. marek globalnych Hilton Worldwide. — Marka Canopy by Hilton tworzy dla takich osób nową wartość w segmencie „lifestyle”. Wartość ta przejawia się w większych możliwościach wyboru i kontroli, takich jak otwieranie pokoju „kluczem” przesłanym na urządzenie mobilne czy dodatki-niespodzianki podczas każdego pobytu.
Hotele Canopy by Hilton powstaną w nowych i przekształcanych obiektach. Będą zlokalizowane w kluczowych częściach miast na całym świecie. Przewiduje się, że pierwsze otwarcia nastąpią w 2015 roku.