Zautomatyzowany system wysyła do klientów SMS i/lub e-mail w przypadku odwołania, znacznego opóźnienia rejsu lub zagubienia bagażu.
Przed lotem wysyłane są aktualne informacje o opóźnieniach, anulacjach i zmianie wyjść do samolotu, począwszy od 3 godzin przed lotem, aż do wejścia na pokład. Po zakończeniu podróży system Connect wysyła informację w przypadku zagubienia bagażu pasażera (wraz z nią wskazówki pozwalające uniknąć nerwów i niepotrzebnego oczekiwania), a po zlokalizowaniu zguby klient otrzymuje powiadomienie o dacie i miejscu jej dostarczenia.
Gdy lot zostaje anulowany, podróżni otrzymują z wyprzedzeniem powiadomienie z przeprosinami, a w przypadku lotów KLM – bezpośrednie odesłanie do działu obsługi klienta. Podobnie dzieje się w przypadku opóźnienia lotu.
Usługa Connect dostępna jest dla wszystkich pasażerów AIR FRANCE i KLM, którzy podadzą swój adres e-mail i/lub numer telefonu komórkowego. System jest bezpłatny i dostępny w ośmiu językach. Klienci z Polski otrzymują informacje po angielsku.