Elementem wyróżniającym Starwooda jest przede wszystkim duża różnorodność marek, a także podejście do hoteli jako takich – mają być one nie tylko miejscami noclegu, ale wyrażać określony styl życia i wiązać gości emocjonalnie. W Polsce w tej chwili Starwood Hotels & Resorts posiada trzy marki: Le Meridien, Sheraton i Westin, zaś na świecie dziewięć.
Najstarszym hotelem w sieci jest warszawski Bristol. Otwarty został w 1901 roku – był to wówczas najmodniejszy i najnowocześniejszy hotel w Europie. Do Starwooda należy również wybudowany 3 lata później w Nowym Jorku hotel St. Regis. To miejsce – legenda, hotele tej marki łączą wyrafinowanie z nowoczesnością, stawiając zawsze na luksus i wyszukaną obsługę. Współpracują z najlepszymi architektami i projektantami, a to po to, by oferować gościom niepowtarzalne doświadczenia w atmosferze luksusu. Obecnie sieć zarządza hotelami na całym świecie, jest obecna m.in. w San Francisco, Rzymie, Aspen, Szanghaju, Pekinie, Londynie, na Majorce czy Bora Bora.
W 1930 r. w Waszyngtonie powstała inna marka sieci Starwood – Westin. Narodziła się w ciekawych okolicznościach. W pewnej restauracji przypadkowo spotkali się dwaj konkurujący ze sobą hotelarze. W trakcie rozmowy wpadli na pomysł wspólnego stworzenia sieci hoteli, której celem będzie oferowanie innowacyjnych rozwiązań. Obecnie Westin zarządza 169 hotelami w 31 krajach, a jego celem jest dostarczanie rozwiązań i usług, które zapewnią gościom relaks i równowagę. Stąd w hotelach Westin na całym świecie znajdziemy Niebiańskie Łóżka, które od 10 lat uznawane są za najwygodniejsze w branży, in-room spa, czyli masaż w pokoju, który ma zapewnić relaks po stresującym dniu, czy też pożywne śniadanie SuperFoodsRX, które zapewnia energię na cały dzień.
Sheraton to niewątpliwie najbardziej rozpoznawalna marka hotelowa na świecie. Z badań wynika, że aż 93% podróżujących od razu rozpoznaje słynne „S” w laurowym wieńcu. Marka ta powstała w 1937 r. w Springfield. Obecnie posiada ponad 400 hoteli w 71 krajach. Sheraton zapewnia pełną kompleksowość rozwiązań, aby gość czuł się wygodnie, mógł skoncentrować się na pracy lub zwiedzaniu, a obsługa zajmie się całą resztą. W każdym hotelu Sheraton goście znajdą rozwiązania, które umożliwią im kontakt ze światem, rodziną, czy firmą.
W 1995 r. pod skrzydłami hoteli Sheraton powstała inna marka – Four Points by Sheraton, czterogwiazdkowa, oferująca proste i przyjazne rozwiązania. To co wyróżnia tę markę, to komfort za rozsądne ceny. Każdy hotel oferuje pokoje wyposażone w łóżka Comfort Beds, telewizory plazmowe i ofertę programów muzycznych. Obecnie sieć Four Points zarządza 130 obiektami w 22 krajach.
Le Meridien została utworzona w 1972 r. przez linie lotnicze Air France, ale w ciągu kilku lat stała się samodzielnie działającą i rozpoznawalną marką hotelarską na całym świecie. Obecnie zarządza 107 hotelami i skierowana jest do miłośników kultury i sztuki, a także ciekawych odkrywców świata. I właśnie tym wyróżnia się spośród pozostałych hoteli. W hotelach tej marki na całym świecie znajdziemy inicjatywy, które przybliżają gości do świata kultury. Wśród inicjatyw tych hoteli należy wymienić projekt UnLock Art – klucz do pokoju stanowi jednocześnie kartę wstępu do muzeum lub galerii w danym mieście. Le Meridien na stałe współpracuje z najlepszymi artystami na świecie.
Niezwykłe hotele należą do Luxury Collection. Są one przeznaczone dla najbardziej wymagających klientów, każdy z nich jest notowany na listach najlepszych hoteli świata. Sieć oferuje zarówno legendarne pałace, takie jak na przykład hotel Imperial w Wiedniu, jak i nowoczesne budowle w rodzaju Marques de Riscal w Elciego w Hiszpanii. Luxury Collection specjalizuje się w obsłudze gości, dla których ważne jest przebywanie w miejscach, gdzie dominuje atmosfera luksusu. Sieć włączona została do rodziny Starwood w 1998 r. i obecnie zarządza siedemdziesięcioma hotelami.
Niewątpliwie najbardziej nowoczesną i kreatywną marką sieci Starwood są hotele W. Pierwszy z nich powstał w grudniu 1998 r. w Nowym Jorku, ale sukces, jaki odniósł, spowodował, że wkrótce powstały kolejne obiekty tej marki w nowych lokalizacjach, ostatni w Barcelonie. Stylowe wnętrza, specjalnie projektowane restauracje (nierzadko sygnowane przez znanych projektantów) to znak rozpoznawczy sieci. Każdy hotel W proponuje mozaikę designu i wygody, zainspirowaną modą, muzyką i sztuką.
Aloft to nowa marka w Europie, ale mająca ogromny potencjał na sukces na tym rynku. Hotele tej marki to zabawny miks retro i nowoczesnego wykończenia wnętrz, nieformalna, zabawna atmosfera i prosta technologia. Wszystkie obiekty tej sieci są inspirowane loftami, a standardem są xyz! bary.
Pierwszy hotel sieci Element otwarto w 2008 roku. Hotele Element zostały zainspirowane przez Westin i łączą w sobie nowoczesny styl, elegancki wygląd, wygodę i spersonalizowaną obsługę. Te hotele są przede wszystkim kierowane do osób, które planują długie pobyty w podróży.