Europe Business Class zostanie wprowadzona pod koniec marca bieżącego roku, lecz sprzedaż biletów na podróż nową klasą zaczęła się już w połowie lutego 2011 r.
Nowa oferta KLM jest idealnym rozwiązaniem dla pasażerów, którzy pragną większego komfortu i przestronności, jak też uwagi i pełnej atencji ze strony pomocnego personelu. Podróżujący poza zwiększonym miejscem na nogi będą mogli się cieszyć większą przestrzenią uzyskaną dzięki temu, że jedno miejsce w rzędzie foteli pozostaje puste. Podróżujący Europe Business Class nigdy nie będą siedzieć pośrodku, a wolne miejsce mogą wykorzystać jako swoją osobistą przestrzeń*.
Pasażerowie Europe Business Class mogą liczyć na wiele udogodnień, których nie znajdą w klasie ekonomicznej, a które dotąd były dostępne w klasie KLM Europe Select. Jednym z najważniejszych jest specjalnie wydzielona przestrzeń w przedniej części pokładu samolotu, która stwarza idealne warunki dla podróżujących służbowo chcących w spokoju popracować lub po prostu zrelaksować się podczas lotu.
Dogodności wiążące się z podróżą klasą Europe Business nie obejmują wyłącznie samego lotu. Pasażerowie mogą liczyć na przywileje, takie jak pierwszeństwo przy odprawie i wejściu na pokład, a także odrębne, szybkie przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa. Aby zapewnić szybszy i sprawniejszy transfer, pasażerowie mają do wyboru cztery opcje odprawy: internetową, za pośrednictwem telefonu komórkowego, w kiosku samoobsługowym na lotnisku oraz przy specjalnym stanowisku Premium / Business w porcie lotniczym.
Wyjątkowa obsługa dotyczy również bagażu: można zabrać go więcej bez dopłat (3 sztuki po 23 kg każda), a w dodatku po wylądowaniu ma on priorytet przy wyładunku. Dodatkową korzyścią jest naliczanie większej, bo aż 250-procentowej wartości mil za przeloty klasą Europe Business w programie lojalnościowym Flying Blue.
Pasażerowie podróżujący nową klasą z pewnością docenią dodatkowe udogodnienia, jak bezpłatna zmiana rezerwacji biletu oraz pełen zwrot kosztów w przypadku rezygnacji z przelotu. Do ważnych atutów należy zaliczyć możliwość odwiedzania saloników biznesowych na lotniskach, gdzie podróżny może odpocząć lub popracować z dala od zgiełku lotniska, skorzystać z dostępu do internetu czy drobnej przekąski itp.
W klasie Europe Business – co jest całkowitą nowością – serwowane będą dania z nowego, ulepszonego menu. Główna koncepcja wprowadzonych zmian to większy wybór posiłków skomponowanych wyłącznie ze świeżych składników wysokiej jakości. W zależności od długości lotu i pory samego startu będą serwowane różne dania, przygotowane we współpracy z najlepszymi szefami kuchni.
I tak np. podczas lotów krótszych niż 100 minut oraz przy połączeniach obsługiwanych przez KLM Cityhopper proponowane będą do wyboru: kanapki, sałatki, świeże owoce, jogurty i desery. Podróżni odbywający loty dłuższe niż 100 minut otrzymają do wyboru dwa gorące posiłki, a podczas podróży trwającej dłużej niż 170 minut będzie podane pełne danie: przystawka, danie główne i deser.
Wraz ze zmianą menu zostanie wprowadzona zastawa specjalnie zaprojektowana dla KLM przez Marcela Wandersa, jednego z najbardziej znanych na świecie designerów. Jest niezwykle elegancka. Pięknie wykonane: porcelana, sztućce, szklanki, tace i serwety podnoszą komfort lotu klasą Europe Business KLM także w jej aspekcie wizualnym.
Z Warszawy bezpośrednio do Amsterdamu wylatują codziennie 3 samoloty: o 6.50, 13.35 i 17.00. Podróż powrotną ze stolicy Holandii można odbyć również 3 razy dziennie, o 10.15, 13.40 i 20.25. l
*nie dotyczy samolotów typu Embraer 190