Zasada działania programu jest przejrzysta i prosta: za zakupione bilety lotnicze firma otrzymuje punkty na konto BlueBiz. Im dłuższa trasa i im droższy bilet, tym więcej punktów, które po osiągnięciu odpowiedniego poziomu może wymienić na nagrody. Uczestnictwo w programie daje wymierne korzyści, a zniżki sięgają nawet 10 procent.
Przykładowo, podróżując z Polski do Nowego Jorku przynajmniej raz w miesiącu klasą ekonomiczną, za każdy lot otrzymujemy 180 punktów (tzw. Blue Creditów), a po 12 miesiącach podróżowania mamy ich 2160. Ponieważ każdy punkt to złotówka, kolejną podróż możemy odbyć gratis, przy założeniu że zdecydujemy się na taką formę gratyfikacji. Punkty można bowiem wymieniać także na zwiększoną przestrzeń bagażową lub dopłatę do wyższej klasy przelotu. Bilety otrzymane w ramach wymiany obejmują wszystkie klasy i taryfy, a także podatki i opłaty lotniskowe.
Prosto i szybko
Aby wziąć udział w programie, wystarczy się zarejestrować za pomocą prostego formularza na stronie airfrance.pl lub klm.pl.
Po otrzymaniu unikatowego numeru w programie możemy się logować w systemie, aby kontrolować stan punktów i zamawiać nagrody. Należność jest automatycznie pobierana z konta BlueBiz. Bardzo istotna jest możliwość wstecznego naliczania punktów za odbyte już przeloty. Trzeba pamiętać, aby przy każdej rezerwacji podawać numer BlueBiz. Klient może jej dokonać w biurze podróży, biurach AIR FRANCE i KLM lub poprzez Internet.
Członkostwo w BlueBiz to korzyść zarówno dla firmy, jak i samych podróżujących pracowników – za ten sam przelot są przyznawane i punkty BlueBiz, i mile na konto indywidualne pasażera w programie lojalnościowym Flying Blue (do 31 marca nowo przystępującym do Flying Blue przyznawana jest premia powitalna, warto więc się pospieszyć). Zdobyte punkty są ważne przez 2 lata od momentu ich przyznania, zatem nawet firmy, których pracownicy latają rzadziej, mają szansę je wykorzystać.
Korzystający np. z BlueBiz mają także szereg innych udogodnień, jak: priorytet na liście oczekujących w klasach biznes i pierwszej, gwarancja miejsca w klasie ekonomicznej czy też możliwość zmiany nazwisk pasażerów.
Programy milowe są różne, tak jak różne są potrzeby podróżujących biznesmenów. To jednak, na co zawsze warto zwracać uwagę, to przejrzystość i realne korzyści, które można zaplanować.