Firma z Cupertino ogłosiła w środę, że iPad trzeciej generacji pojawi się w salonach Apple’a w piątek 16 marca. Na razie tylko w USA, Australii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Hong Kongu Japonii, Singapurze, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Apple jak zwykle przy tego rodzaju wydarzeniach buduje nastrój wyczekiwania – pierwotnie nowy iPad miał pojawić się w sklapach tuż po oficjalnej prezentacji.
Ipad 3 wyposażony jest w nowy ekran Retina o rozdzielczości HD. Steruje nim nowy procesor A5X z czterordzeniowym układem grafiki. Nowością jest też kamera o rozdzielczości 5 megapikseli. Nowy iPad 3 jest nieco grubszy od swojego poprzednika – Aplle zmodyfikowało baterię, która w nowym modelu ma wytrzymać obciążenie nowego układu graficznego. Ipad 3 wyposażony jest oczywiście w WiFi, mogące obsługiwać sieci szybkiej transmisji danych LTE. W Polsce testy LTE prowadzi Cyfrowy Polsat Zygmunta Solorza.
Apple zapowiada, że każdy, kto zdecyduje się na zakup nowego modelu iPada, może liczyć na specjalny serwis Personal Setup. Sprzedawca pomoże mu skonfigurować nowego iPada, pobrać z AppStore nowe aplikacji I skonfigurować poczte elektroniczną.
Ipad 3 będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych: czarnej i białej, z 16, 32 I 64 Gigabajtami pamięci RAM. W związku z wprowadzniem nowego modelu, spaść mają ceny poprzedniego modelu. W Polsce iPad 2 z 16 GB będzie kosztować 1699 PLN , model 32 GB 2199 złotych.
Kiedy kupimy nowego iPada w Polsce? 23 marca. Wraz z Polską trafi on do sprzedaży w Austrii, Belgii, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Grecji, Węgrzech, Islandii, Irlandii, Włoszech, Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii i Szwecji.