Organizacja kongresów, dużych międzynarodowych konferencji, motywacyjnych wyjazdów korporacyjnych – to doskonały sposób na dodatkowe zyski. Na naszym rynku zainteresowanie tym sektorem działalności jest coraz większe. Powstają nawet ośrodki samorządowe Convention Bureau, których zadaniem jest między innymi pośrednictwo pomiędzy dostawcami usług MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Events), a jednostkami planującymi spotkanie. Organizatorzy konferencji coraz częściej doceniają potencjał Polski, jako miejsca, w którym warto organizować duże imprezy. Dynamicznie rozwijająca się baza hotelowa a także centra konferencyjne oferujące profesjonalną obsługę, przyciągają z każdym rokiem więcej konwencji.
PARTNER LOTNICZY
Wśród wielu imprez, odbywających się w naszym kraju, coraz więcej ma zasięg międzynarodowy, a linie lotnicze wychodzą naprzeciw oczekiwaniom uczestników. PLL LOT mają w swojej ofercie specjalne programy dedykowane branży MICE.
LOT Conventions oraz Star Alliance Conventions Plus to programy dedykowane organizatorom konferencji i kongresów o ugruntowanej pozycji na rynku, funkcjonujące już od wielu lat. Obydwa przeznaczone są do obsługi dużych konferencji i kongresów, oferując zniżki na przeloty w zamian za świadczenia marketingowe – odpowiednio na połączenia obsługiwane jedynie przez PLL LOT oraz na całą siatkę połączeń wszystkich przewoźników aliansu.
LOT Conventions zobowiązuje organizatora do zgromadzenia około 100 uczestników z zagranicy i podpisania umowy na 2 miesiące przed rozpoczęciem imprezy. Natomiast w przypadku Star Alliance Conventions Plus umowa powinna być podpisana już na pół roku przed ustalonym terminem rozpoczęcia konwencji, na której powinno się zebrać minimum 500 osób z co najmniej 3 krajów i 2 kontynentów.
Nie wszystkie spotkania gromadzą setki uczestników, ale wszystkim LOT ma coś do zaoferowania. W zależności od celu spotkania, klienci mogą zdecydować się na jeden z programów specjalnych dla organizatorów spotkań biznesowych. Star Alliance Meetings Plus dedykowany jest spotkaniom, w których uczestniczy minimum 50 osób, z nie mniej niż czterech krajów, wliczając ten, w którym odbywa się spotkanie. Warunkiem podpisania umowy z organizatorem jest zgoda co najmniej trzech przewoźników sojuszu na ofertę w ramach programu. W zamian za takie działania marketingowe, jak umieszczenie materiałów promocyjnych na oficjalnej stronie internetowej oraz w wydawnictwach promujących wydarzenia, czy nadanie tytułu „oficjalnego partnera lotniczego”, linie lotnicze należące do aliansu oferują zniżki, zarówno dla uczestników, jak i organizatora spotkania.
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się również program LOT Meetings, który został wprowadzony do oferty na początku 2010 roku. Program ten to odpowiedź LOT-u na coraz częściej zadawane pytania, dotyczące oferty dla organizatorów małych imprez. Dzięki temu programowi organizacja konferencji, wyjazdowych spotkań pracowniczych czy szkoleń staje się łatwiejsza. Z LOT Meetings można skorzystać planując spotkanie z co najmniej 15 uczestnikami z zagranicy. Zakup biletów jest dokonywany w wybranej lokacji agencyjnej a za przelot płaci organizator spotkania. W ramach kooperacji z organizatorem, korzystającym z programu, na zasadzie ekwiwalentu za zniżki lub stawki specjalne przyznane przez LOT, ustalane są działania promocyjne dla LOT-u, np. ekspozycje materiałów reklamowych przewioźnika.
KOD DOSTĘPU
W życiu codziennym kody dostępu kojarzą się nam z utrudnieniami. W przypadku oferty naszego narodowego przewoźnika specjalny kod to bardzo duże uproszczenie. Organizatorzy, korzystający z programów LOT-u, do każdej imprezy dostają unikalny „event code”, na podstawie którego są dokonywane rezerwacje. Dzwoniąc do call center, odwiedzając biuro podróży lub LOT-u, uczestnik imprezy musi tylko podać jej nazwę i „event code”. W przypadku LOT Conventions i LOT Meetings jest jeszcze prościej, wystarczy wpisać kod zniżkowy na stronie LOT-u i system generuje bilet ze zniżką.
W ramach tych dwóch programów organizator otrzymuje „event code”, który podobnie jak „meeting code” jest niezbędny przy zakupie biletów w biurach podróży, w call center, bądź – w przypadku „LOT Conventions” podczas zakupu przez Internet na stronie www.lot.com.
„Nasze programy cieszą się coraz większym zainteresowaniem – powiedział nam Paweł Gruszczyński, Convention Manager, zajmujący się opisywanymi programami. – W 2009 liczba konferencji, w których oferowaliśmy zniżki, w ramach programów dla konferencji i kongresów, wzrosła o ponad 20 procent. Myślę, że wzrost zainteresowania jest następstwem nie tylko rozwoju rynku MICE, ale również bardzo elastycznego podejścia do klienta. Staramy się sprostać oczekiwaniom wszystkich organizatorów, ciągle poszerzając naszą ofertę. Zniżki oferowane przez LOT są przede wszystkim wartością dodaną do oferty organizatorów konferencji i spotkań. LOT daje specjalne zniżki na przeloty, zarówno uczestnikom, jak i organizatorom, a ci w zamian wykonują na naszą rzecz świadczenia marketingowe. Naszą rolą jest również przygotowanie materiałów, które są zamieszczane na oficjalnych stronach imprez, a więc świadczenia marketingowe wykonywane przez organizatora nie absorbują zbyt wiele uwagi. Współpraca z LOT-em to prawdziwa przyjemność, coraz częściej słyszę to od naszych kontrahentów”.
LOT DLA FIRM
W swojej ofercie PLL LOT proponują dodatkowo produkt „Lot dla Firm”. Jest to program skierowany do osób prowadzących firmę oraz często podróżujących służbowo. Upoważnia do zbierania punktów za każdy wykupiony bilet i wymianę ich na nagrody: podwyższenie klasy podróży, pakiety turystyczne, czy po prostu bilety lotnicze. Dodatkowo bilety nabywane w programie „Lot dla Firm” upoważniają do zbierania mil w M&M (Miles & More). Dzięki temu, że można rezerwować bilety drogą internetową, oszczędzamy swój czas oraz pieniądze. Każdy korzystający z tego programu, dodatkowo ma możliwość uczestniczenia w różnych konkursach i promocjach, przygotowanych specjalnie dla członków programu.