Niedawno LOT wziął w leasing airbusa A330, boeing B767 jest drugą maszyną, która pomoże polskiemu przewoźnikowi w obsłudze tras transatlantyckich. LOT zawarł umowę leasingu z portugalską firmą Euroatlantic. – Decyzja ta pozwoli zapewnić płynność operacji na najważniejszych trasach za ocean, w momencie gdy dreamlinery nie powróciły jeszcze do latania we flocie przewoźnika – mówi LOT dla portalu turystyka.rp.pl
Nowa maszyna pod polską banderą ma 16 miejsc w klasie biznes i 234 w klasie ekonomicznej. Jej numer tejestracyjny to CS-TLO. Zasady wynajmu samolotu są bardzo podobne do tych z leasingu airbusa, czyli z mieszanym polsko-portugalskim presonelem pokładowym. LOT daje gwarancję, że serwis pokladowy i standard obsługi, będą identyczne jak w maszynach należących do polskiego przewoźnika.
Umowa leasingu została zawarta na okres miesiąca. Pierwszy lot odbedzie się do Toronto 1 maja, ostatni pod koniec miesiąca.
Obecnie flota lotu obsługująca rejsy długodystansowe, składa się z trzech boeingów 767 i dwóch dreamlinerów B787. Tych ostatnich, jednak nie bierze się pod uwagę, ponieważ władze amerykańskie nie wydały jeszcze zgody na wznowienie lotów. Dreamlinery zostały uziemnione w połowie stycznia z powodu problemów technicznych.
Od połowy kwietnia do końca maja, część rejsów do Chicago i Nowego Jorku, bedzie obsługiwana przez airbusa A330 – pierwszą z wyleasingowanych maszyn.