Licytacja ma odbyć się 18 czerwca w siedzibie LOT-u. Maszyny przeznaczone do sprzedaży od ponad dwóch lat nie są wykorzystywane przez przewoźnika. LOT posiadał lącznie 14 samolotów Embrayer 145.
Dwa lata temu, maszyny te zostały oficjalnie wycofane z użytkowania. Przez ten czas polski przewoźnik pozbył się większości i zostały mu trzy maszyny, które teraz przeznaczono na przetarg. Ten model Embrayera nie jest zbyt popularny wśród linii lotniczych, więc rynek zbytu jest ograniczony.
Do tej pory, wydaje się że wszystko jest w porządku. Jednak, jak informuje portal pasazer.com, LOT sprzedaje także sześć Embrayerów 170, które zostały dostarczone polskiemu przewoźnikowi w latach 2004-2005. PLL LOT posiadają ich łącznie dziesięć i sprzedają akurat sześć tych nowszych, zachowując cztery najstarsze dla siebie.
Co jest powodem tej decyzji? Być może ma to być sposób na przedłużenie agonii spółki. W każdym razie Biuro Prasowe przewoźnika nie chce odpowiadać na pytania dotyczące powodów sprzedaży Embrayerów.