W ubiegłym tygodniu w ośrodku Boeing’s Transonic Wind Tunnel w Seattle rozpoczęły się oficjalne testy najnowszego projektu amerykańskiej firmy nazwanego Boeing 777x. Rozpoczęcie prób w tunelu szybkiego wiatru poprzedzone zostało wielomiesięcznymi przygotowaniami w ośrodku QinetiQ w Wielkiej Brytanii gdzie inżynierowie Boeinga badali jak prototyp maszyny zachowuje się przy niskich prędkościach w korzystnych warunkach pogodowych. Władze amerykańskiej spółki przewidują, że przy pozytywnych wynikach prób oficjalny projekt maszyny przedstawią już w 2015r.
Pomimo wczesnej fazy projektu Boeing otrzymał już około 300 zamówień na nowy samolot. Przeprowadzane testy są rodzajem symulatora dla modelu nowego B777x. Wyniki testów mają dostarczyć inżynierom dane o tym jak faktycznie taka maszyna zachowa się w rzeczywistym locie przy zmiennych warunkach pogodowych i technicznych. Aktualnie prowadzone są rundy testów, w których samolot lata na przemian z dużą i niską prędkością. Jeszcze w tym roku mają rozpocząć się badania dotyczące wyciszenia wnętrza samolotu, a także reakcji jego poszycia i napędu na lód.
-Jest to kolejny ważny krok w rozwoju 777x. Wyniki prowadzonych obecnie testów pozwolą nam na realne określenie możliwości wdrożenia do produkcji materiałów, których zastosowanie przewidzieliśmy w projekcie – powiedział Terry Beezhold, wiceprezes Boeinga.